Ga naar inhoud


- - - - -

Welke ruimtes?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Gast_Ife_*

Gast_Ife_*
  • Guests

Geplaatst op: 15 November 2014 - 08:46 PM

Hallo,

 

Wij zitten in startfase voor de verbouwingen van onze bovenverdieping. We willen graag 2 grote slaap/studeerkamers maken voor onze kindjes en een badkamer.

We zijn ons aan het informeren over de mogelijkheden om deze ruimtes te verwarmen. We vinden echter nergens voorbeelden van het verwarmen met pellets in een slaapkamer of badkamer.

Wordt dit misschien afgeraden? Kan iemand ons hier wat meer info over geven?

 

Alvast bedankt

 



#2 Ronald

Ronald

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 7 Posts:

Geplaatst op: 16 November 2014 - 08:08 AM

Kijk eens naar een pelletkachel met kanalisatie
Die heeft twee extra luchtuitlaten die een ruimte kunnen verwarmen
Deze zijn appart te regelen kwa lucht hoeveelheid

#3 Gast_Ife_*

Gast_Ife_*
  • Guests

Geplaatst op: 16 November 2014 - 11:51 AM

ziet er zeker interessant uit. Vraag is of dit dan wel interessant is.. Ik denk bijvoorbeeld aan de blokperiode, wanneer er verder niemand thuis is en onze studentjes boven in hun kamer moeten kunnen studeren. Dan heeft het geen nut om heel het huis te warmen als enkel één slaapkamer verwarmd moet worden. Dat is ook een beetje ons probleem met CV, omwille van die reden zijn we op zoek naar alternatieven op CV. Mijn idee was om een pellet op de 2 slaap/studeerkamers te zetten omwille van het voordeel dat deze programmeerbaar is en dan één specifieke ruimte opwarmt. Warmte is dus enkel waar ze nodig is.

Nu was dit natuurlijk een ingeving, geen idee of dit ook realistisch is. :-)

Iemand ervaring of opmerkingen?



#4 Gast_Ife_*

Gast_Ife_*
  • Guests

Geplaatst op: 16 November 2014 - 07:02 PM

ziet er zeker interessant uit. Vraag is of dit dan wel interessant is.. Ik denk bijvoorbeeld aan de blokperiode, wanneer er verder niemand thuis is en onze studentjes boven in hun kamer moeten kunnen studeren. Dan heeft het geen nut om heel het huis te warmen als enkel één slaapkamer verwarmd moet worden. Dat is ook een beetje ons probleem met CV, omwille van die reden zijn we op zoek naar alternatieven op CV. Mijn idee was om een pellet op de 2 slaap/studeerkamers te zetten omwille van het voordeel dat deze programmeerbaar is en dan één specifieke ruimte opwarmt. Warmte is dus enkel waar ze nodig is.

Nu was dit natuurlijk een ingeving, geen idee of dit ook realistisch is. :-)

Iemand ervaring of opmerkingen?

 


sorry trouwens voor mijn ongelooflijk zwakke zin in het begin :-)

huilbaby en 4 keer op per nacht eist zo wel zijn tol na bijna 10 maand :-)



#5 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 17 November 2014 - 09:00 AM

Ja ken het is erg vermoeiend, kijk eens naar een chiropractor of astiopaat dat bood bij ons hulp!

 

Er zijn pelletkachels op de markt waarbij de kanalisatie puur bij warmte vraag geactiveerd wordt, maar ook uit kunnen staan en dus nooit overcapaciteit geven.
Deze toestellen kunnen ook moduleren en tussen stop en start kan 1 minuut zitten.
Kijk maar eens naar de Dielle pelletkachel, die heeft dat.






Hosting en Seo door
scheiding