Ga naar inhoud


lampen
zonnepanelen
laptops4all
- - - - -

Fijn Afstelling Et70


24 replies to this topic

#1 Gast_Rensko_*

Gast_Rensko_*
  • Guests

Geplaatst op: 11 November 2023 - 07:50 PM

kan iemand mij vertellen wat de parameters moeten zijn voor de fijn afstelling van mij pelletkachel.

ik heb de toevoer van pellets al verminderd met 0.3 en de rookgasventilator van pr 18 t/m pr 22 al verminderd met 100, de kachel brand nu al veel rustiger, maar misschien ie er nog meer verbetering mogelijk.

 

mijn afvoer begint met 2 meter rond 80 vanaf de kachel en gaat dan verder met  5 meter rond 150 met een hele goede trek.

zie onderstaand de fabrieksinstellingen.

 

PCB MODEL EVO LED   MODEL 7 KW   DATA     PCB FIRMWARE VERSION   V7.0   SOFTWARE NAME P1-7   Technical menu A9 - Parameter -   PR01 Maximum time of an ignition cycle 16   PR02 Stabilisation time of flame in “FIRE ON” stage 6   PR03 Interval time between two rack cleanliness 30   PR04 Working time of endless screw engine in “LOAD WOOD” stage 3   PR05 Working time of endless screw engine in “FIRE ON” stage 2,6   PR06 Working time of endless screw engine on working stage at power 1 2,5   PR07 Working time of endless screw engine on working stage at power 2 2,8   PR08 Working time of endless screw engine on working stage at power 3 3,2   PR09 Working time of endless screw engine on working stage at power 3 3,5   PR10 Working time of endless screw engine on working stage at power 5 3,9   PR11 Waiting time before the alarm signal occurs 120   PR12 Length of rack cleanliness 60 10 PR13 Minimum smokes temperature to consider stove turn on 50   PR14 Maximum temperature allowed for the smokes 225   PR15 Value / Limit of smokes temperature to turning on the ambient fan 75   PR16 Smoke exhaust fan speed while “LOAD WOOD” stage 1800   PR17 Smoke exhaust fan speed while start-up on “FIRE ON” stage 1500   PR18 Smoke exhaust fan speed on working stage at power 1 1500   PR19 Smoke exhaust fan speed on working stage at power 2 1600   PR20 Smoke exhaust fan speed on working stage at power 3 1700   PR21 Smoke exhaust fan speed on working stage at power 4 1800   PR22 Smoke exhaust fan speed on working stage at power 5 1900   PR23 Ambient fan engine speed on working stage at power 1 27   PR24 Ambient fan engine speed on working stage at power 2 29   PR25 Ambient fan engine speed on working stage at power 3 31   PR26 Ambient fan engine speed on working stage at power 4 33   PR27 Ambient fan engine speed on working stage at power 5 35   PR28 Switching off according to set temperature Off 2 PR29 NOT AVAILABLE -             Klik op de - knop dan op de aan en uit knop       in het sterm staat an 01 met de aan en uit knop gaat u naar an 04       klik vervolgens op de + knop en ga op zoek naar A9       ( u kunt de aan en uit knop wel een tijdje vast houden)       Met de aan en uit knop gaat u op zoek naar de juiste PR,       om te bevestigen moet u nog een keer op de aan en uit knop klikken       met de + en - knop kunt u de getallen wisselen.                                               LET OP: dat u PR01 niet wijzigd perongeluk, anders gaat de kachel niet aan.       Wat rood erachter staat, moet u invoeren.               pr 28: Dit betekend 2 graden verschil, als u hem insteld op bv 20 graden,       word het 22 en gaat hij uit en bij 20 graden spring hij weer automatisch aan    

 

 



#2 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 12 November 2023 - 11:39 AM

1 liter pellelts wegen 650 gram en dit staat er op de zak energy pellets ze zijn bruin.

de fabrieks instelling van pr6 is 2.5 en van pr18 is 1500

pelletkachel extra stove ET70



#3 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 12 November 2023 - 12:03 PM

waarom alles veranderen. hoeveel uur met een zak



#4 Gast_Rensko_*

Gast_Rensko_*
  • Guests

Geplaatst op: 12 November 2023 - 01:59 PM

op dit moment 3 zakjes in de week, maar daar gaat het niet om, ik heb veel trek in de schoorsteen dus mag hij in de eco stand wel rustiger branden, hij brand nu gejaagd.



#5 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 12 November 2023 - 02:29 PM

pr18 met stapjes verminderen tot ruitje vuil na enkele uren branden



#6 Gerrit Habermehl

Gerrit Habermehl

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 70 Posts:

Geplaatst op: 13 November 2023 - 07:33 AM



1 liter pellelts wegen 650 gram en dit staat er op de zak energy pellets ze zijn bruin.

de fabrieks instelling van pr6 is 2.5 en van pr18 is 1500

pelletkachel extra stove ET70

 


2.5 lijkt mij erg hoog in de ecostand [is hetzelfde als stand 1]


Ons pelletkacheltje is een MeNext van Artel bouwjaar 2022-10


#7 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 13 November 2023 - 09:11 AM

pelletmotor extrastove andere rpm dan artel



#8 GermWentink

GermWentink

    Moderator

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 421 Posts:
  • LocationWenum Wiesel

Geplaatst op: 14 November 2023 - 08:03 PM

Dag Rensko,

 

stuur mij maar een PM en je krijgt het befaamde E-Tool voor jouw kachel (7kw), Als het kan ook even de parameters in een ander overzicht zodat ik ze kan rubriceren in een spreadsheet. 


ezgifcom-gif-maker.gif

Mijn pellets stook ik in een 'MCZ-Deco' pelletkachel,
in een 'Artel compact 20kw autocleaning'  met 500Ltr buffer PelletCV,

en in een 'Artel Julia Next' pelletkachel! 

Tuning van Pelletverbruik en parameter instelling via een eigen E-form tool!

 


#9 Gast_Rensko_*

Gast_Rensko_*
  • Guests

Geplaatst op: 15 November 2023 - 06:05 PM

Dag Rensko,

 

stuur mij maar een PM en je krijgt het befaamde E-Tool voor jouw kachel (7kw), Als het kan ook even de parameters in een ander overzicht zodat ik ze kan rubriceren in een spreadsheet. 

 

dag Germ, 

 

ik heb mij net geregistreerd, dus moet nog even wachten voordat ik wat kan versturen.

als dit mogelijk is krijg je het toegestuurd. 



#10 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 16 November 2023 - 02:44 PM

hallo ik had mij geregistreerd maar krijg nu foutcode, ook krijg ik de mail terug die ik naar [email protected] stuur.

en krijg onderstaande te zien als ik wil inloggen.

 

Sorry, you don't have permission for that!

 

[#10221]

Je hebt geen rechten om de gebruikerslijst te bekijken.

 

 

 



#11 Rensko

Rensko

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 8 Posts:
  • LocationElburg

Geplaatst op: 16 November 2023 - 06:29 PM

alle problemen van het forum zijn opgelost, kan nu overal bij.



#12 GermWentink

GermWentink

    Moderator

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 421 Posts:
  • LocationWenum Wiesel

Geplaatst op: 16 November 2023 - 07:30 PM

Ha Rensko, het Tool staat klaar in je PB. Echter ik ben het helemaal met Gerrit eens, de parameters horen niet bij jouw kachel. (is opgelost in het tool)


ezgifcom-gif-maker.gif

Mijn pellets stook ik in een 'MCZ-Deco' pelletkachel,
in een 'Artel compact 20kw autocleaning'  met 500Ltr buffer PelletCV,

en in een 'Artel Julia Next' pelletkachel! 

Tuning van Pelletverbruik en parameter instelling via een eigen E-form tool!

 


#13 Rensko

Rensko

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 8 Posts:
  • LocationElburg

Geplaatst op: 17 November 2023 - 06:32 PM

Ha Rensko, het Tool staat klaar in je PB. Echter ik ben het helemaal met Gerrit eens, de parameters horen niet bij jouw kachel. (is opgelost in het tool)

 

 

Hoi Germ,

 

dank voor de gestuurde tool, ga het van het weekend even instellen.

jullie horen van mij.



#14 Rensko

Rensko

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 8 Posts:
  • LocationElburg

Geplaatst op: 19 November 2023 - 08:40 AM

Hoi Germ,

 

dank voor de gestuurde tool, ga het van het weekend even instellen.

jullie horen van mij.

Goedemorgen Germ,

 

pr 01 kan op mijn kachel niet hoger dan 18, is dat een probleem, volgens de tool moet hij naar 22.

hij staat vanaf de fabriek op 16.



#15 Rensko

Rensko

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 8 Posts:
  • LocationElburg

Geplaatst op: 19 November 2023 - 06:01 PM

Hoi Allemaal,

 

Vandaag de parameters veranderd volgens de tool van Germ. Hartelijk dank daar voor.

kachel brand mooi, temp van de rook gassen is nu in de eco stand 116 gr.

we hadden het idee dat het iets langer duurde voor dat de kamer op temp was, maar dat is geen probleem, zetten we de temp gewoon wat hoger.



#16 GermWentink

GermWentink

    Moderator

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 421 Posts:
  • LocationWenum Wiesel

Geplaatst op: 20 November 2023 - 09:28 AM

Zoals uitgelegd in de tool : De vermogen standen P1 t/m P5 zijn vanuit het tool regressief zodat je bij de lage standen kleine stapjes maakt en bij de hogere standen grotere stappen maakt tot aan het maximum vermogen. Hierdoor brand de kachel zuiniger bij de lagere vermogen standen P1 [Eco] en verder, maar is de kachel veel beter in te stellen. Dit heeft wel tot gevolg dat als je P1 [Eco] gebruikt om de ruimte te verwarmen dit langer zal duren. Daarom adviseer ik om te starten met een hogere vermogen stand [P2/P3] en daarna terug te schakelen naar P1 [Eco] indien de ruimte voldoende warm is. 


ezgifcom-gif-maker.gif

Mijn pellets stook ik in een 'MCZ-Deco' pelletkachel,
in een 'Artel compact 20kw autocleaning'  met 500Ltr buffer PelletCV,

en in een 'Artel Julia Next' pelletkachel! 

Tuning van Pelletverbruik en parameter instelling via een eigen E-form tool!

 


#17 Rensko

Rensko

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 8 Posts:
  • LocationElburg

Geplaatst op: 20 November 2023 - 04:52 PM



Zoals uitgelegd in de tool : De vermogen standen P1 t/m P5 zijn vanuit het tool regressief zodat je bij de lage standen kleine stapjes maakt en bij de hogere standen grotere stappen maakt tot aan het maximum vermogen. Hierdoor brand de kachel zuiniger bij de lagere vermogen standen P1 [Eco] en verder, maar is de kachel veel beter in te stellen. Dit heeft wel tot gevolg dat als je P1 [Eco] gebruikt om de ruimte te verwarmen dit langer zal duren. Daarom adviseer ik om te starten met een hogere vermogen stand [P2/P3] en daarna terug te schakelen naar P1 [Eco] indien de ruimte voldoende warm is. 

Hoi Germ,

 

wij hebben de kachel op de hoogste stand staan(P5) alles gaat verder van zelf. we zetten de kachel nooit terug naar lagere standen, dit gaat automatisch als de temp bereikt is.



#18 Gast_Carine_*

Gast_Carine_*
  • Guests

Geplaatst op: 22 November 2023 - 10:15 AM

Kan ik aub de fabrieksparameters van de ET 70 krijgen.
Ik denk dat mijn kachel volledig ontregeld is, krijg het niet warmer dan 19 °

#19 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 22 November 2023 - 12:10 PM

fabriek in bericht 1 .  wie  kachel ontregeld



#20 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 22 November 2023 - 02:33 PM

7 kW hoeveel m3 ruimte en isolatie



#21 Rensko

Rensko

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 8 Posts:
  • LocationElburg

Geplaatst op: 22 November 2023 - 04:53 PM

Kan ik aub de fabrieksparameters van de ET 70 krijgen.
Ik denk dat mijn kachel volledig ontregeld is, krijg het niet warmer dan 19 °

dag Carine,

 

de fabrieksparameters staan in het eerste bericht.



#22 Rensko

Rensko

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 8 Posts:
  • LocationElburg

Geplaatst op: 22 November 2023 - 04:57 PM

7 kW hoeveel m3 ruimte en isolatie

dag,

 

onze kamer is ongeveer 60 m3 maar we hebben de kamerdeur altijd los zodat ook de hal keuken en bijkeuken verwarmd worden. ook merken we dat het boven op de overloop warmer is dan met de houtkachel. 

 

 

met vriendelijke groet, 

 

Rensko



#23 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 22 November 2023 - 07:51 PM

veel warmte naar boven. was vroeger wel warmer dan 19°



#24 GermWentink

GermWentink

    Moderator

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 421 Posts:
  • LocationWenum Wiesel

Geplaatst op: 24 November 2023 - 03:03 PM

Wil je ook het E-tool gebruiken zoals Rensko? Stuur me dan een PM!


ezgifcom-gif-maker.gif

Mijn pellets stook ik in een 'MCZ-Deco' pelletkachel,
in een 'Artel compact 20kw autocleaning'  met 500Ltr buffer PelletCV,

en in een 'Artel Julia Next' pelletkachel! 

Tuning van Pelletverbruik en parameter instelling via een eigen E-form tool!

 


#25 Rensko

Rensko

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 8 Posts:
  • LocationElburg

Geplaatst op: 09 December 2023 - 06:06 PM

dag Carine,

 

de fabrieksparameters staan in het eerste bericht.

 

 

hoi Carine,

 

is het nog gelukt met de kachel, ben benieuwd of je hem weer aan de praat hebt gekregen.





Reageer op dit onderwerp



  


Hosting en Seo door
scheiding