Ga naar inhoud


lampen
zonnepanelen
laptops4all
- - - - -

Pelletkachel En Water Uit Het Kanaal


4 replies to this topic

#1 Gast_Dinand_*

Gast_Dinand_*
  • Guests

Geplaatst op: 29 September 2023 - 07:20 AM

Beste lezers,

Ik ben in het bezit van een pelletkachel en ik stuit op een probleem waarbij ik uw expertise nodig heb. Ik heb onlangs de kachelpijp van mijn pelletkachel aangesloten op het bestaande rookkanaal in mijn woning. Sinds de aansluiting merk ik op dat er water uit het rookkanaal komt. Dit is een situatie waar ik niet eerder mee te maken heb gehad en ik begrijp niet goed waarom dit gebeurt.

Ik heb alle aansluitingen dubbel gecontroleerd en ze lijken correct en stevig aangebracht te zijn. Ook heb ik gekeken of er geen blokkades in het rookkanaal aanwezig zijn die dit probleem kunnen veroorzaken. Tot nu toe heb ik geen oorzaak kunnen vinden voor het water dat uit het rookkanaal komt.

Kunt u mij helpen om dit probleem te begrijpen en op te lossen? Zou het kunnen dat er condensatie optreedt in het rookkanaal? Zo ja, wat kan ik doen om dit te voorkomen? Of zou er een ander onderliggend probleem kunnen zijn dat dit veroorzaakt? Ik ben bereid om extra informatie of foto's te verstrekken als dat nodig is.

groetjes Dinand



#2 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 29 September 2023 - 07:49 AM

condensatie rookgas. kachel harder laten branden of maat 80 tot boven



#3 Gast_Dinand_*

Gast_Dinand_*
  • Guests

Geplaatst op: 03 October 2023 - 06:46 AM

Het vreemde is dat dit mij bij de vorige aansluiting niet gebeurde en bij dit huis wel, het komt nu ook door de muur



#4 Harlo

Harlo

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 211 Posts:

Geplaatst op: 03 October 2023 - 07:52 AM

Rookgas afvoer kanaal goed isoleren dw buizen gebruiken. Als het water zwart is dan is het condensatie.



#5 GermWentink

GermWentink

    Moderator

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 421 Posts:
  • LocationWenum Wiesel

Geplaatst op: 09 October 2023 - 08:50 AM

Hoi Dinand, kun je ook vertellen hoe de rookgasafvoer is aangelegd? Dubbelwandige pijp, diameter, perliet gebruikt etc.

Het is anders moeilijk in te schatten hoe het probleem is op te lossen.


ezgifcom-gif-maker.gif

Mijn pellets stook ik in een 'MCZ-Deco' pelletkachel,
in een 'Artel compact 20kw autocleaning'  met 500Ltr buffer PelletCV,

en in een 'Artel Julia Next' pelletkachel! 

Tuning van Pelletverbruik en parameter instelling via een eigen E-form tool!

 




Reageer op dit onderwerp



  


Hosting en Seo door
scheiding