Ga naar inhoud


- - - - -

Branderkorf Loopt Vol Artel Milano


3 replies to this topic

#1 Gast_MarcelD_*

Gast_MarcelD_*
  • Guests

Geplaatst op: 27 December 2022 - 12:02 PM

Namens mijn ouders plaats ik dit bericht.

Kachel betreft een Krone Milano/Artel Milano.

Mijn ouders hebben 2 jaar lang zonder problemen gestookt op "Zweedse witte pellets".

De voorraad raakte op dus via Facebook Pellets uit Oekraïne kunnen kopen via een handelaar. ENplus A1 6mm diameter

Nu doet het volgende probleem zich voor. De branderkorf loopt na 2 uren branden over. Hierop hebben wij de aanvoer van pellets tot 5 punten verlaagd(25% minder aanvoer) zonder succes. Ook lijkt de aanvoer van lucht verhogen niet veel te helpen.

Bij het legen van de korf lijkt het wel dat alle pellets goed verbanden. Maar er blijft een dikke laag as in de korf liggen. Uiteindelijk zit de korf zo vol dat hij overstroomd.

De kachel word regelmatig goed schoon gemaakt en ook de gaten in de branderkorf zelf zijn goed vrij.

Iemand enig advies?

Alvast bedankt.
Marcel

#2 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 27 December 2022 - 03:07 PM

al groot onderhoud gedaan in 2 jaar ?



#3 Harlo

Harlo

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 211 Posts:

Geplaatst op: 28 December 2022 - 08:09 AM

Pellet toevoer verlagen! groot onderhoud doen ? en andere pellets proberen.



#4 GermWentink

GermWentink

    Moderator

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 421 Posts:
  • LocationWenum Wiesel

Geplaatst op: 04 January 2023 - 03:45 PM

Het fenomeen dat je beschrijft komt voor als de temperatuur van het rookgasafvoerkanaal nog voldoende hoog is en de pellets niet (tijdig) ontbranden. De oorzaak is meestal toch een vervuild binnenwerk van de kachel. Als de kachel koud is en het pelletbakje, asla schoon zijn zal deze kachel het wel doen, hierdoor is een niet juiste gloeikaars uitgesloten. Zodra er voldoende pellets in het bakje liggen en de gloeikaars gloeit moet de toegevoerde lucht het werk doen, maar als deze niet goed door de kachel kan, krijg je vaak dit probleem. 


ezgifcom-gif-maker.gif

Mijn pellets stook ik in een 'MCZ-Deco' pelletkachel,
in een 'Artel compact 20kw autocleaning'  met 500Ltr buffer PelletCV,

en in een 'Artel Julia Next' pelletkachel! 

Tuning van Pelletverbruik en parameter instelling via een eigen E-form tool!

 




Reageer op dit onderwerp



  


Hosting en Seo door
scheiding