Ga naar inhoud


Foto

No replies to this topic

#1 GermWentink

GermWentink

    Moderator

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 421 Posts:
  • LocationWenum Wiesel

Geplaatst op: 12 November 2021 - 11:40 AM

Enkele jaren terug wist ik niets van voetklep management. Na online les van Youtube ging er een wereld voor me open. Nadat ik alle radiatoren, doorstroomboiler en de retouren van de vloerverwarming had voorzien van regelbare voetklepjes, kon het regelen beginnen. Met een infrarood warmte pistool de radiatoren ingeregeld met ruim 20 graden verschil tussen aanvoer en retour. De eerste beleving was vreemd. Nu de retour geknepen wordt, werd de radiator warmer!!! Dit komt omdat het warme water nu zo langzaam door de radiator stroomt dat het water volledig haar warmte kwijt kan. Nadat ik dit voor alles wat wil regelen gedaan had heb ik weer een paar rondjes moeten maken, want als je het ene knijpt heeft het invloed op het andere. De eerste radiator in het cirquit was het ergst, die werd altijd vreselijk warm terwijl de laatste nauwelijk warm werd. Nu is de warmte verdeling overal gelijkmatig. Het hele huis is nu gelijkmatig warm en regelbaar op alle plekken en het kost veel minder energie. Wat is uw ervaring?  


ezgifcom-gif-maker.gif

Mijn pellets stook ik in een 'MCZ-Deco' pelletkachel,
in een 'Artel compact 20kw autocleaning'  met 500Ltr buffer PelletCV,

en in een 'Artel Julia Next' pelletkachel! 

Tuning van Pelletverbruik en parameter instelling via een eigen E-form tool!

 




Reageer op dit onderwerp



  


Hosting en Seo door
scheiding