Ga naar inhoud

- - - - -

Julia Next Eco Stand Afstellen

3 replies to this topic

#1 Gast_Mink_*

Gast_Mink_*
  • Guests

Geplaatst op: 23 oktober 2021 - 02:50

Nadat de kamer op de afgestelde temperatuur is gekomen na de opstart fase, slaat de kachel over op de Eco stand (rond de 1.5kw meen ik).

Nu is de ruimte nogal klein en de buitentemperatuur nog niet dermate laag waardoor de kachel op de eco stand de ruimte flink blijft opwarmen.

Is er een manier om de Eco stand te verlagen? Dan denk ik gelijk aan de pellettoevoer, is dat aan te passen?

Kan wel de parameters voor de Eco stand aanpassen (programma 18) en verlagen van de standaard 1800 naar 1500 etc. Maar ik meen dat dit alleen de ventilator aanpast? (Hoor hem bij aanpassing ook harder of zachter draaien)
Is dit wel aan te raden?

Alle hulp is welkom.

Dank

pelletkachel

#2 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 23 oktober 2021 - 07:52

knijpen dan kan kachel ontploffen

ruimte vergroten. deur of venster open

#3 JeanD

JeanD

groot gebruiker

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 40 Posts:

Geplaatst op: 26 november 2021 - 09:38

Zie elders hoe je een pelletkachel tunet

#4 GermWentink

GermWentink

Moderator

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 74 Posts:
  • LocationWenum Wiesel

Geplaatst op: 28 november 2021 - 02:18

Voor de Julia Next heb ik een spreadsheetje met instellingen gemaakt waarin de instellingen zich zelf aanpassen voor de gekozen besparing en het soortelijk gewicht van 1 liter  pellets. Bij een instelling van 40% komen de instellingen nagenoeg overeen met die van JeanD. Mocht je vragen hebben over het gebruik, stuur dan even een PB naar me dan leg ik het uit.

Ik stook mijn pellets in een 'MCZ-Deco' pelletkachel en in een 'Artel compact 20kw autocleaning' pelletCV  

Reageer op dit onderwerp