Ga naar inhoud


Fluittoon Artel Julia Next


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 Gast_Jesper_*

Gast_Jesper_*
  • Guests

Geplaatst op: 26 September 2020 - 06:24 AM

Hallo allemaal,

Mijn pelletkachel maakt sinds een aantal maanden een vervelende fluittoon, deze is niet constant aanwezig maar kom om de zoveel tijd weer terug. Soms duurt dit een paar minuten maar soms ook om de paar tellen. Het maakt niet uit of die koud is of warm, hij doet dit zowel met opstarten als dat hij een paar uur draait. Ik heb het kachelkoord inmiddels vervangen, daar lag het probleem niet. Wie heeft hier ervaring mee en kan me vertellen waar ik het moet zoeken?

Groetjes Jesper

#2 Gast_gast_*

Gast_gast_*
  • Guests

Geplaatst op: 26 September 2020 - 12:42 PM

ventilators smeren



#3 Harlo

Harlo

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 211 Posts:

Geplaatst op: 29 September 2020 - 09:21 AM

Is het geen fluittoon die er is als de kachel volop brandt?



#4 Gast_Jesper_*

Gast_Jesper_*
  • Guests

Geplaatst op: 03 October 2020 - 06:43 AM

Zal dat het zijn? Zijn twee stuks?

Nee Harlo, hij doet het ook weleens als wij hem net hebben aangezet, dan ie hij zelfs nog in de opstartende fase.

#5 Gast_Jesper_*

Gast_Jesper_*
  • Guests

Geplaatst op: 03 October 2020 - 06:44 AM

Maar als het de ventilatoren zijn zou dan de fluittoon niet continue aanwezig moeten zijn?

#6 Realswift

Realswift

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 3 Posts:

Geplaatst op: 27 November 2020 - 06:27 PM

Heb dit al bij verschillende familie leden en vrienden gezien en gehoord.
Kijk je brander potje eens goed na en ook de rookgasventilator.
Door de lucht die circuleert komt deze wss iets op zijn weg tegen waar het tegen aan schuurt met fluit toon als gevolg.
Kan ook een braam zijn probeer het goed te lokaliseren maar ik zal er niet ver van af zitten.

Grtz Olivier

Hallo allemaal,

Mijn pelletkachel maakt sinds een aantal maanden een vervelende fluittoon, deze is niet constant aanwezig maar kom om de zoveel tijd weer terug. Soms duurt dit een paar minuten maar soms ook om de paar tellen. Het maakt niet uit of die koud is of warm, hij doet dit zowel met opstarten als dat hij een paar uur draait. Ik heb het kachelkoord inmiddels vervangen, daar lag het probleem niet. Wie heeft hier ervaring mee en kan me vertellen waar ik het moet zoeken?

Groetjes Jesper



#7 Hatzeflats

Hatzeflats

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 16 Posts:

Geplaatst op: 18 December 2020 - 07:54 PM

Weet niet hoelang je de pelletkachel al hebt, maar het kan ook een lager zijn wat aan het verslijten is.




Hosting en Seo door
scheiding