Ga naar inhoud


lampen
zonnepanelen
laptops4all
Foto

Pelletkachel Cv Versus Stadsverwarming

cv pelletkchel stadsverwrming

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 dina

dina

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 8 Posts:

Geplaatst op: 15 November 2018 - 02:33 PM

Hallo,

 

Wij gaan verhuizen en willen ipv een houtkachel, die zit er nu in, een pelletkachel aan schaffen. Nu lees ik veel over de pelletkachel CV en dat je die kan aansluiten op de CV.  Ons nieuwe huis, en dat is ook de grootste reden dat we een pelletkachel willen, wordt verwarmd met stadsverwarming.

 

  • Nu mijn vragen: . Is het mogelijk om een pelletkachel CV aan te sluiten op de stadsverwarming en vloerverwarming?
  • Waar wordt de pelletkachel precies op aangesloten? Moeten er leidingen naar de stadsverwarming of wordt het aangesloten op de leiding van de radiatoren?
  • Is het eenvoudig om een pelletkachel CV aan te sluiten op een bestaande schoorsteen die geschikt is voor een houtkachel? ( het is geen ouderwetse stenen schoorsteen maar een rvs dubbelwandig rookkanaal. 
  • Wat kost het om een pelletkachel CV aan te slutien?

Andere informatie is ook welkom. 

 

Alvast bedankt voor het meedenken en antwoorden. 

 

groet, dina. 

 

 



#2 dina

dina

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 8 Posts:

Geplaatst op: 16 November 2018 - 12:20 PM

Niemand???  :huh:



#3 dina

dina

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 8 Posts:

Geplaatst op: 17 November 2018 - 11:39 AM

Hallo!!! :wacko: 



#4 Pelletkachelheerenveen

Pelletkachelheerenveen

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 328 Posts:

Geplaatst op: 17 November 2018 - 04:04 PM

Het zijn veel vragen Stadsverwarming zou ik niet weten voor de andere vragen kunt u beter een goede installateur zoeken De kachel kan op het bestaande dubbelwandige kanaal Het aansluiten is maat werk en kan niet zomaar beantwoorde worden op een forum



#5 dina

dina

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 8 Posts:

Geplaatst op: 17 November 2018 - 04:06 PM

Het zijn veel vragen Stadsverwarming zou ik niet weten voor de andere vragen kunt u beter een goede installateur zoeken De kachel kan op het bestaande dubbelwandige kanaal Het aansluiten is maat werk en kan niet zomaar beantwoorde worden op een forum

Oke dank je wel voor het antwoorden. blijkbaar zijn er weinig mensen hier die stadsverwarming hebben.. 



#6 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 18 November 2018 - 10:41 AM

Stadsverwarming is inderdaad een geval apart maar niet onmogelijk:

 

  • Nu mijn vragen: . Is het mogelijk om een pelletkachel CV aan te sluiten op de stadsverwarming en vloerverwarming?
  • Ja dat is mogelijk

 

  • Waar wordt de pelletkachel precies op aangesloten? Moeten er leidingen naar de stadsverwarming of wordt het aangesloten op de leiding van de radiatoren?
  • De ringleiding in uw woning krijg een nieuwe toevoer en de stadstoevoer gaat dicht

 

  • Is het eenvoudig om een pelletkachel CV aan te sluiten op een bestaande schoorsteen die geschikt is voor een houtkachel? ( het is geen ouderwetse stenen schoorsteen maar een rvs dubbelwandig rookkanaal. 
  • Met een dubbeelwandig rookkanaal kan dit prima, een stenen kanaal is niet mogelijk ivm condensatie

 

  • Wat kost het om een pelletkachel CV aan te slutien?
  • Daarvoor moet u toch echt iemand laten langskomen om dit te bekijken


#7 dina

dina

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 8 Posts:

Geplaatst op: 20 November 2018 - 02:06 PM

 

Stadsverwarming is inderdaad een geval apart maar niet onmogelijk:

 

  • Nu mijn vragen: . Is het mogelijk om een pelletkachel CV aan te sluiten op de stadsverwarming en vloerverwarming?
  • Ja dat is mogelijk

 

  • Waar wordt de pelletkachel precies op aangesloten? Moeten er leidingen naar de stadsverwarming of wordt het aangesloten op de leiding van de radiatoren?
  • De ringleiding in uw woning krijg een nieuwe toevoer en de stadstoevoer gaat dicht

 

  • Is het eenvoudig om een pelletkachel CV aan te sluiten op een bestaande schoorsteen die geschikt is voor een houtkachel? ( het is geen ouderwetse stenen schoorsteen maar een rvs dubbelwandig rookkanaal. 
  • Met een dubbeelwandig rookkanaal kan dit prima, een stenen kanaal is niet mogelijk ivm condensatie

 

  • Wat kost het om een pelletkachel CV aan te slutien?
  • Daarvoor moet u toch echt iemand laten langskomen om dit te bekijken

Bedamkt Mark voor je uitleg. :)

 

Heb ik nog een vraagje. Moet je een buffervat  aanschaffen bij een pelletkachel CV? Ik las dat ergens. 

Ben me aan het orienteren en wil inde toekomst ook een zonneboiler en dan de pelletkachel daar op aan sluiten.. Zit dus nu niet te wachten op een extra investering in een buffervat.

 

alvast bedankt.

 

 

 



#8 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 21 November 2018 - 01:50 PM

Buffervat is zeker aan te raden zodat je pelletkachel een mooie tijd kan werken en niet snel condenseert.



#9 maritime

maritime

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 44 Posts:

Geplaatst op: 24 November 2018 - 02:22 AM

Ik zou wel een buffervat aanschaffen. Op de buffervat kan je dan ook een zonneboiler op aansluiten plus je warmwater systeem.


Ik stook mijn huis met cv pelletketel van Artlel 24 Kw met een 500 liter buffervat met hygiene spiraal.





Hosting en Seo door
scheiding