Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Help. Error 13

Pagina 1 van 2Volgende

Beste lezers,

Ik kreeg een error 13, nadat ik de kachel aan ging zetten.
Fan ging blazen, pellets hoorde ik vallen en daarna error 13 en hoop gepiep.

Het is een artel futara 7.

In de boekjes en op internet gezocht, maar vind niks erover

code 13 bij Artel ken ik eigenlijk niet, kan het ook B zijn?

Fout code in het begin kan zijn de encoder van de rookgasventilator de onderdruk sensor eventueel als die erop zit encoder van de pelletmotor..

Codes beginnen met AL02 etc

Net er nog eens naar gekeken.

Ik zet kachel op ON.
Gloeikaars licht op.

Pellets vallen ervoor.

Maar lijkt alsof de gloeikaars gewoon warmte mist.

Daarna gaat die harder blazen,vervolgens error 13.

Toen heb ik stukje aanmaakwokkel van de bbq erin gedaan vuur aan.
En daarna weer op ON gezet.
Dus helft Pellets branden ook.

Maar daarna schoeit het meer en komt vanzelf error 13 weer .

Aarrgggcchhh….

error 13 stroom gloeikaars buiten tolerantie. best vervangen

error 13 stroom gloeikaars buiten tolerantie. best vervangen

Ik heb er 1 besteld.

Hopelijk is dit het, ik laat het zo ie zo nog even weten

Helaas…

Stift vervangen. Maar zelfde probleem.

Wie weet er in de buurt van Nieuwegein een monteur?

pellet service nederland https://psn.nu/storing/

nieuwe gloeikaars niet warm relais printplaat  stuk

Jammer van deze opmerking, want Maurice schrijft “Ik zet kachel op ON. Gloeikaars licht op.” Het mooie van een relais is dat hij het doet of niet doet. Als de gloeikaars oplicht is het relais geschakeld en dus in orde. Kijk de luchtstroming langs de gloeikaars een na. Eventueel even het deurtje open laten. 

Pagina 1 van 2Volgende

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.

Waterdamphaarden: sfeer zonder vuur, perfect naast je pelletkachel

Groot inkopen, slim verkopen: de kracht van aanbod in grote aantallen

Brandstofprijzen blijven stijgen, maar pellets volgen een ander pad