Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Qlima Viola 85 S Line Geen Onsteking
Citaat van patrickf op 11 januari 2022, 08:21mijn pellet kachel geeftaan geen onsteking
heb de temp censer en gloei kaars al vervangen de pelets gaan wel branden maar gaat un storing omdat hij aangeeft dat hij zijn ontbrandings temp niet haalt binne de ingestelde tijd mijn vraag is wat het nog meer kan zijn
gr patrick
mijn pellet kachel geeftaan geen onsteking
heb de temp censer en gloei kaars al vervangen de pelets gaan wel branden maar gaat un storing omdat hij aangeeft dat hij zijn ontbrandings temp niet haalt binne de ingestelde tijd mijn vraag is wat het nog meer kan zijn
gr patrick
Citaat van Harlo op 11 januari 2022, 08:53De pellet toevoer in de opstart fase verhogen. Er is te weinig brandbaar materiaal om de juiste temperatuur te bereiken.
De pellet toevoer in de opstart fase verhogen. Er is te weinig brandbaar materiaal om de juiste temperatuur te bereiken.
Citaat van Gast op 11 januari 2022, 11:44handvol pellets extra in potje voor start
handvol pellets extra in potje voor start
Citaat van patrickf op 11 januari 2022, 15:10ook als ik het potje vol doe geeft hij na een paar minuten foutcode 1 geen ontstekings temp en daarna gaat het bakje wel branden
ook als ik het potje vol doe geeft hij na een paar minuten foutcode 1 geen ontstekings temp en daarna gaat het bakje wel branden
Citaat van Gast op 11 januari 2022, 19:40temp sensor niet origineel of foutief geplaatst
temp sensor niet origineel of foutief geplaatst
Citaat van Gast op 11 januari 2022, 20:24ohm moet veranderen met aansteker of kaars eronder
ohm moet veranderen met aansteker of kaars eronder
Citaat van patrickf op 12 januari 2022, 17:55hoi ik heb de temp sensor doorgemeten zowel de oude als de nieuwe werken gewoon
zou het kunnen zijn dat de uitlaatventilator de zacht draait zodat er te weing circulatie van warme lucht is
hoi ik heb de temp sensor doorgemeten zowel de oude als de nieuwe werken gewoon
zou het kunnen zijn dat de uitlaatventilator de zacht draait zodat er te weing circulatie van warme lucht is
Citaat van GermWentink op 15 januari 2022, 13:41Dag Patrick, zijn de inlaat en het rookgaskanaal schoon genoeg? Veelal is dat de oorzaak van het probleem, zeker als het eerst niet voor kwam.
Verstopt bakje?
Dag Patrick, zijn de inlaat en het rookgaskanaal schoon genoeg? Veelal is dat de oorzaak van het probleem, zeker als het eerst niet voor kwam.
Verstopt bakje?
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.