Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Verbruik Pelletketel Cv Artel 24 Kw
Citaat van T.D op 17 oktober 2018, 16:27Ik heb een Artel Compact 24 kw met daar aan een buffervat van 800 ltr met daarin ook warmwater, nu wil ik wel eens weten wat normaal is wat je verstookt per dag
ik zit met een buiten temperatuur van 8 graden op twee zakken gemiddeld maar de maand december bijvoorbeeld zijn er 72 zakken door heen gegaan
lijk mij een beetje veel, ik heb nog niet het idee dat het stoken met pellets voordeliger is dan gas.
graag uw reacties groeten Theo
Ik heb een Artel Compact 24 kw met daar aan een buffervat van 800 ltr met daarin ook warmwater, nu wil ik wel eens weten wat normaal is wat je verstookt per dag
ik zit met een buiten temperatuur van 8 graden op twee zakken gemiddeld maar de maand december bijvoorbeeld zijn er 72 zakken door heen gegaan
lijk mij een beetje veel, ik heb nog niet het idee dat het stoken met pellets voordeliger is dan gas.
graag uw reacties groeten Theo
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 17 oktober 2018, 16:27Het pellet verbruik is van meerdere factoren afhankelijk.
Hoeveel ruimtes worden er verwarmd Hoe warm moet het in huis zijn Hoe lang wordt er warm water verbruikt met douchen.
De isolatie van de woning etc
Het pellet verbruik is van meerdere factoren afhankelijk.
Hoeveel ruimtes worden er verwarmd Hoe warm moet het in huis zijn Hoe lang wordt er warm water verbruikt met douchen.
De isolatie van de woning etc
Citaat van T.D op 17 oktober 2018, 16:27Bedankt voor de reactie
Maar als de gas rekening per maand 125 euro was dan weet ik het nog niet.
Wat wel opvalt is dat er weinig geschreven wordt over de afstellingen van de Artel pelletketel
kachel staat alleen aan in de woonkamer en keuken thermostaat op 19 graden en die gaat nachts naar 15 douchen ja dan krijgt je buffervat natuurlijk water van een graag of 8 voor zijn mik
maar voor alsnog vind ik het een dure aangelegenheid stoken op pellets
groet Theo
Bedankt voor de reactie
Maar als de gas rekening per maand 125 euro was dan weet ik het nog niet.
Wat wel opvalt is dat er weinig geschreven wordt over de afstellingen van de Artel pelletketel
kachel staat alleen aan in de woonkamer en keuken thermostaat op 19 graden en die gaat nachts naar 15 douchen ja dan krijgt je buffervat natuurlijk water van een graag of 8 voor zijn mik
maar voor alsnog vind ik het een dure aangelegenheid stoken op pellets
groet Theo
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 17 oktober 2018, 16:27Afstellen van de Artel CV ketel is voor de leverancier en dient zeker te gebeuren.
Je zit nu op het dubbele wat betreft de kosten.
1 Kg pellets levert ca 5 Kw. Als uw ketel volop brandt zal deze 24/5 4,8 Kg pellets verbruiken.
Hoe lang staat de kachel aan overdag?
Afstellen van de Artel CV ketel is voor de leverancier en dient zeker te gebeuren.
Je zit nu op het dubbele wat betreft de kosten.
1 Kg pellets levert ca 5 Kw. Als uw ketel volop brandt zal deze 24/5 4,8 Kg pellets verbruiken.
Hoe lang staat de kachel aan overdag?
Citaat van T.D op 17 oktober 2018, 16:44De kachel gaat om 0600 aan en om 2200 uit dan verspringt hij om 1630 van 19 naar 19,5 graden
Wat dat afstellen betreft dat kan een leverancier niet doen want dat hangt af van de situatie en de soort pellets volgens mij, de afstel gegevens die je van de dealer krijgt of kan downloaden slaan in mijn ogen nergens op.
De kachel gaat om 0600 aan en om 2200 uit dan verspringt hij om 1630 van 19 naar 19,5 graden
Wat dat afstellen betreft dat kan een leverancier niet doen want dat hangt af van de situatie en de soort pellets volgens mij, de afstel gegevens die je van de dealer krijgt of kan downloaden slaan in mijn ogen nergens op.
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 17 oktober 2018, 16:44Afstellen op de situatie is wel te doen door de leverancier deze heeft hij zelf gecreëerd, tevens bezit hij de instellingen voor de verschillende pellets.
De afstel gegevens zijn algemeen.
Is er geen probleem met het buffervat of anderszins aan isolatie.
Lijkt erop dat de ketel regelmatig op vol vermogen aan het branden is.
Afstellen op de situatie is wel te doen door de leverancier deze heeft hij zelf gecreëerd, tevens bezit hij de instellingen voor de verschillende pellets.
De afstel gegevens zijn algemeen.
Is er geen probleem met het buffervat of anderszins aan isolatie.
Lijkt erop dat de ketel regelmatig op vol vermogen aan het branden is.
Citaat van T.D op 17 oktober 2018, 16:44mijn ketel brandt alleen maar vol vermogen,en soms als hij bijna bij de gewenste eind temperatuur is dan gaat hij naar 8 of soms zelfs naar 6 maar al snel weer naar 9, de instellingen staan op de website van rrtrading maar als je ze daar op zet dan vliegen de zakken er door heen
en van afstel gegevens van verschillende pellets heb ik ze daar in Tolbert nog nooit over gehoord. Krone dat zijn de beste voor de artel volgen hun maar die kosten een vermogen
mijn ketel brandt alleen maar vol vermogen,en soms als hij bijna bij de gewenste eind temperatuur is dan gaat hij naar 8 of soms zelfs naar 6 maar al snel weer naar 9, de instellingen staan op de website van rrtrading maar als je ze daar op zet dan vliegen de zakken er door heen
en van afstel gegevens van verschillende pellets heb ik ze daar in Tolbert nog nooit over gehoord. Krone dat zijn de beste voor de artel volgen hun maar die kosten een vermogen
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 17 oktober 2018, 16:44Klopt de krone zijn € 5,20 per zak
Een kachel afstellen op de pellets gebeurt als de afmetingen verschillen.
Bij kleine pellets (lengte) komt er meer brandstof in de kachel per omwenteling van de pelletmotor dan bij langere pellets.
Kijk wel uit met de instellingen ivm de garantie.
Klopt de krone zijn € 5,20 per zak
Een kachel afstellen op de pellets gebeurt als de afmetingen verschillen.
Bij kleine pellets (lengte) komt er meer brandstof in de kachel per omwenteling van de pelletmotor dan bij langere pellets.
Kijk wel uit met de instellingen ivm de garantie.
Citaat van rickkert op 17 oktober 2018, 16:44Goedendag,
Ik ga morgen bij een bedrijf in velserbroek kijke. Naar dit model pelletketel.
Mag ik vragen wat die compleet kosten.
Incl de warmwater voorziening enz.
Ben je er wel tevreden over? Ondaks het gebruik>?
Goedendag,
Ik ga morgen bij een bedrijf in velserbroek kijke. Naar dit model pelletketel.
Mag ik vragen wat die compleet kosten.
Incl de warmwater voorziening enz.
Ben je er wel tevreden over? Ondaks het gebruik>?
Citaat van T.D op 17 oktober 2018, 16:44Goedemiddag Rikkert
Ik hoop dat het bij kijken gebleven is?
Ik zou voor een pellet CV gaan die beter afgeregeld is en kan worden vermogen van de artel is buitengewoon triest.
Goedemiddag Rikkert
Ik hoop dat het bij kijken gebleven is?
Ik zou voor een pellet CV gaan die beter afgeregeld is en kan worden vermogen van de artel is buitengewoon triest.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.