Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Onderplaat Of Niet
Citaat van Reinos op 17 oktober 2018, 16:27Goedeavond,
Ik ga een nordic fire natura 7 plaatsen in mijn woonkamer op een houten vloer. Door het gewicht van de kachel (150 kg) ben ik bang dat deze mijn houten vloer gaat beschadigen of een afdruk gaat achter laten van de poten. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik kan op mijn werk een keramische of composieten onderplaat maken omdat wij aanrechtbladen maken van deze materialen. Dit geeft natuurlijk wel extra bescherming maar weet nog niet of dit er mooier gaat uitzien.
Hoor graag wat jullie ervaringen zijn.
Goedeavond,
Ik ga een nordic fire natura 7 plaatsen in mijn woonkamer op een houten vloer. Door het gewicht van de kachel (150 kg) ben ik bang dat deze mijn houten vloer gaat beschadigen of een afdruk gaat achter laten van de poten. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik kan op mijn werk een keramische of composieten onderplaat maken omdat wij aanrechtbladen maken van deze materialen. Dit geeft natuurlijk wel extra bescherming maar weet nog niet of dit er mooier gaat uitzien.
Hoor graag wat jullie ervaringen zijn.
Citaat van Adeo op 17 oktober 2018, 16:27Kan met een (deels ronde) keramische of composieten plaat er best een mooier geheel van maken, zeker als je zelf de mogelijkheden hebt om dit te fabriceren.
Voordelen van zo’n plaat onder de kachel is een betere drukverdeling van het gewicht , en als je het deurtje van de kachel opentrekt voor onderhoud komt daar wel eens wat rommel/as vrij, en is dan makkelijk schoon te maken.
Kachel hier staat op een marmeren vloer en is dus na een beurt aan de kachel ook zo weer schoon.
Kan met een (deels ronde) keramische of composieten plaat er best een mooier geheel van maken, zeker als je zelf de mogelijkheden hebt om dit te fabriceren.
Voordelen van zo’n plaat onder de kachel is een betere drukverdeling van het gewicht , en als je het deurtje van de kachel opentrekt voor onderhoud komt daar wel eens wat rommel/as vrij, en is dan makkelijk schoon te maken.
Kachel hier staat op een marmeren vloer en is dus na een beurt aan de kachel ook zo weer schoon.
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 17 oktober 2018, 16:27Een plaat onder de kachel geeft het geheel een mooie uitstraling.
Altijd doen
Een plaat onder de kachel geeft het geheel een mooie uitstraling.
Altijd doen
Citaat van Pelletkachelforum beheer op 17 oktober 2018, 16:27Een plaat onder de kachel is zelfs verplicht door het bouwbesluit bij brandbare ondervloeren zoals hout tapijt of laminaat.
Je bent verplicht om het toestel af te schermen van brandbare delen.
Een plaat onder de kachel is zelfs verplicht door het bouwbesluit bij brandbare ondervloeren zoals hout tapijt of laminaat.
Citaat van Reinos op 17 oktober 2018, 16:27Een plaat onder de kachel is zelfs verplicht door het bouwbesluit bij brandbare ondervloeren zoals hout tapijt of laminaat.
Je bent verplicht om het toestel af te schermen van brandbare delen.Ok dan maak ik een keramische onderplaat van 6 mm. Ik geef deze dan dezelfde rondingen die de kachel heeft. Mijn natura 7 heeft witte zijpanelen dus lijkt het me mooi om deze in de onderplaat terug te laten komen. Ik zal wel een foto maken als het geheel klaar is. (PS. Foto’s plaatsen vind ik wel wat lastig door de geringe grootte die bestanden maar mogen hebben)
Een plaat onder de kachel is zelfs verplicht door het bouwbesluit bij brandbare ondervloeren zoals hout tapijt of laminaat.
Ok dan maak ik een keramische onderplaat van 6 mm. Ik geef deze dan dezelfde rondingen die de kachel heeft. Mijn natura 7 heeft witte zijpanelen dus lijkt het me mooi om deze in de onderplaat terug te laten komen. Ik zal wel een foto maken als het geheel klaar is. (PS. Foto’s plaatsen vind ik wel wat lastig door de geringe grootte die bestanden maar mogen hebben)
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 17 oktober 2018, 16:27Een prijs technische interessante oplossing is een 9 tal vloertegels in passende kleur onder de kachel te leggen.
Op laminaat met een plakplint insluiten.
Een prijs technische interessante oplossing is een 9 tal vloertegels in passende kleur onder de kachel te leggen.
Op laminaat met een plakplint insluiten.
Citaat van Adeo op 17 oktober 2018, 16:27Reinos hoeft niet op een tegeltje meer of minder te kijken, hij maakt de plaat gewoon zelf 😀
Reinos hoeft niet op een tegeltje meer of minder te kijken, hij maakt de plaat gewoon zelf 😀
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 17 oktober 2018, 16:27Ik denk dat hij dit laat doen
Ik denk dat hij dit laat doen
Citaat van Reinos op 17 oktober 2018, 16:27Ik denk dat hij dit laat doen
Yep. Ik werk bij Jetstone (binnendienst). Wij zijn een grote producent op het gebied van aanrechtbladen. Een opkomend materiaal in deze branche is keramiek en is ook voor bijvoorbeeld kachel omlijstingen een goed product door de hoge kras en hitte bestendigheid. En ja dan kan ik inderdaad kosten technisch een mooi keramisch onderplaatje laten maken met dezelfde radius als die van de kachel.
Ik denk dat hij dit laat doen
Yep. Ik werk bij Jetstone (binnendienst). Wij zijn een grote producent op het gebied van aanrechtbladen. Een opkomend materiaal in deze branche is keramiek en is ook voor bijvoorbeeld kachel omlijstingen een goed product door de hoge kras en hitte bestendigheid. En ja dan kan ik inderdaad kosten technisch een mooi keramisch onderplaatje laten maken met dezelfde radius als die van de kachel.
Citaat van Aaron op 17 oktober 2018, 16:276mm?
Als je houten vloer perfect vlak is, anders zou ik iets dikkere nemen van deze plaat.
Niet alleen onder maar vooral ook ervoor wegens de aslade legen.
6mm?
Als je houten vloer perfect vlak is, anders zou ik iets dikkere nemen van deze plaat.
Niet alleen onder maar vooral ook ervoor wegens de aslade legen.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.