Jump to content


Photo

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 Nick dollevoet

Nick dollevoet

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 posts

Posted 29 September 2017 - 09:44 AM

Goedemorgen,

We hebben thuis een shii-take (champignon) kwekerij en de blokjes waar deze op groeien zijn van geperst beukenzaagmeel. We hadden het idee om deze blokken fijn te maken zodat we er zelf pellets van kunnen persen. 
Het is ons gelukt om deze blokken kort te maken en hier pellets van te persen, we hebben de pellets weggebracht naar een bedrijf die pelletkachels verkoopt en installeert bij ons in de buurt en gevraagd of hij onze pellets wou testen in 1 van zijn kachel.
 

 Zouden deze pellets goed branden dan mocht hij bij ons de kachels installeren. 
De pellets branden goed maar ze verbranden niet tot hetzelfde as als de pellets die deze man verkoopt. 

de kachel valt ook op storing als deze een tijdje heeft gebrand op onze eigen gemaakte pellets.

 

 

ik heb geprobeerd om er fotos in te zetten maar dat lukt me niet omdat het bestand te groot is.

kan iemand met vertellen hoe ik dit zou moeten doen dan stuur ik zo snel mogelijk fotos door

 

 

groetjes nick 



#2 Ronaldkerst

Ronaldkerst

    volwaardig lid

  • Members
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 15 October 2017 - 08:20 AM

mischien een keer meer zijn reinigings programma laten draaien



#3 Aaron

Aaron

    volwaardig lid

  • Members
  • PipPip
  • 22 posts

Posted 10 November 2017 - 03:52 PM

Deze vervuilde pellets zijn prima voor houtkachel met frituur mandje.

 

Ja, enkele hebben een hout kachel en branden pellets in mandje en daar gaat het wel goed.

Dan geen dure blokken meer maar het is per kachel afhankelijk hoe ze branden.

 

Als ze op gaan mengen zal het wel lukken.

Of je moet briketten persen dus gelijk open haard blokken  van maken en aanbieden.

Vele Pellet kachel verkopers hebben ook haarden...!






Hosting en Seo door
scheiding