Jump to content


Photo

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Rema

Rema

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 posts

Posted 23 September 2017 - 12:37 PM

Hallo allemaal!

 

Ben nieuw op het forum, en sinds deze week gebruiker van een pelletkachel.

Heb een vivo 80 hydro uit Italie gekocht en deze zelf geinstaleerd.

Bijna alles werkt prima, echter heb ik het idee dat mijn rookgasventilator wel wat minder mag draaien,

zie de vlammen echt blazen achter het ruitje.

Nu heb ik in het menu gekeken en kan wel het RPM vinden van de ventilator, maar kan deze zelf niet aanpassen...

is hier een tip voor?

tevens vind ik het gezoem van het wortelwiel nogal hard, heb de platen nog niet om de inbouw heen, dus hoop dat die behoorlijk wat geluid gaan tegen houden, maar als daar ook nog tips voor zijn, hoor ik het graag.

 

tevens nog een vraag, maar denk persoonlijk dat het aan de pellets licht, is dat ik veel vonken zie of zou dit ook door de te hoge trek kunnen komen?

 

(het rookafvoerkanaal verloopt van 80 naar 200mm dus zit redelijk trek in het kanaal zelf. en volgens de bouwinstructies moet 200mm nog kunnen.)

 

graag ontvang ik jullie tips en wijsheden.

 

 



#2 Pelletkachelheerenveen

Pelletkachelheerenveen

    groot gebruiker

  • Members
  • PipPipPip
  • 328 posts

Posted 23 September 2017 - 01:06 PM

Als de pellets, tijdens het branden, in het branderbakje dansen dan is de trek te hoog.

Voor het aanpassen van het rpm van de rookgasmotor moet je in het installateurs menu zijn, aangezien de kachel in ItaliĆ« is gekocht kom je daar niet achter.

Je kunt proberen deze te achterhalen in Italiƫ. Bij diegene waar je kachel gekocht hebt.

Soms maakt een pelletmotor nogal wat geluid. Er is een gerucht dat de kachels gemaakt voor de Italiaanse markt met kwalitatief minder onderdelen geleverd worden.

Had jij de kachel in Nederland gekocht had je waarschijnlijk de kennis en advies van de verkoper kunnen inroepen.



#3 Rema

Rema

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 posts

Posted 24 September 2017 - 10:58 AM

Bedankt voor je reactie, heb een mail gestuurd naar mijn Italiaanse importeur kijken of ik via hun de code kan krijgen...

tevens zou het dus zo kunnen zijn dat als ik de pelletmotor zou vervangen door een "nederlandse" versie deze stiller zou kunnen zijn?

 

Heb idd door dat het importeren van een kachel een nadeel heeft, met name in dit geval, maar zou een nederlandse importeur hier niet ook verstand van moeten hebben, denk dat het toch een kachel is die overal bekend / hetzelfde zou moeten zijn?



#4 Pelletkachelheerenveen

Pelletkachelheerenveen

    groot gebruiker

  • Members
  • PipPipPip
  • 328 posts

Posted 24 September 2017 - 11:02 AM

Zeker heeft de Nederlandse importeur die code.

Het is niet zo dat kachels in het buitenland bestelt, bij problemen door de nederlandse verkopers worden opgelost.

Vaak hebben zij investeringen in gebouwen machines showroom gereedschap gedaan.

Is de kachel niet bij hun gekocht dan moet je verwachten dat je niet geholpen wordt.






Hosting en Seo door
scheiding