Ga naar inhoud



This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
10 replies to this topic

#1 Gast_Safaz_*

Gast_Safaz_*
  • Guests

Geplaatst op: 13 September 2013 - 11:43 AM

Hallo

Wij hebben een edilkamin besteld en krijgen die binnenkort binnen.
We vroegen ons af hoeveel rook een pelletkachel produceert aangezien wij in een appartement wonen (bovenste verdieping) en onze rookafvoer op het balkon zal zijn en ongeveer 20/30 hoger uit zal steken dan de dakgoot.

Kunnen wij problemen krijgen met rookoverlast wat de buren betreft?



#2 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 14 September 2013 - 06:13 AM

Ja zoals u het zou willen monteren mag gewoon niet aangezien u te dicht bij ramen van buren uitkomt.
Ook zit u te dicht bij de erfgrens.
Enige legale optie om de pelletkachel aan te sluiten in deze situatie is door het dak.

#3 Gast_Safaz_*

Gast_Safaz_*
  • Guests

Geplaatst op: 14 September 2013 - 10:53 AM

Hallo admin,

Vriendelijk bedankt voor de snelle reactie!

Kunt u misschien een grove inschatting maken wat kosten betreft als iemand hier op het dak (3hoog) moet komen om het uiteinde van de pijp door het dak te laten gaan en hoedje monteren + dakpan rondom herstellen?

Hebben we het hier over honderden euro's of zal het de duizend passeren? En kunt u me iemand aanbevelen?

#4 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 15 September 2013 - 08:16 AM

Het zal wel iets van 300 euro meer zijn omdat je veel meer onderdelen nodig bent dan door de gevel.
Waar woon je ergens? Misschien dat een dealer uit de buurt hier dan reageerd vandaar.

#5 Gast_Mj notenboom_*

Gast_Mj notenboom_*
  • Guests

Geplaatst op: 26 October 2013 - 05:17 PM

Hallo ik zou willen weten ik zit in een appartement hoek huis met een poort het huis van de Buuren ligt 10meter veder alleen ik heb nog een woonlaag boven mij zou ik een pelletkachel mogen aanlegen alvast bedankt

#6 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 26 October 2013 - 05:23 PM

Hallo ik zou willen weten ik zit in een appartement hoek huis met een poort het huis van de Buuren ligt 10meter veder alleen ik heb nog een woonlaag boven mij zou ik een pelletkachel mogen aanlegen alvast bedankt



#7 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 26 December 2013 - 08:14 PM

als boven u ook een woonlaag zit mag u geen pelletkachel door de gevel plaatsen, erfgrens is 3 meter.



#8 Gast_Willm_*

Gast_Willm_*
  • Guests

Geplaatst op: 22 July 2015 - 11:03 AM

Hallo admin,

 

Als ik het goed begrijp, mag een eigenaar van het bovenste appartement een pelletkachel plaatsen en wel door de gevel afvoeren?

 

Ik ben eigenaar van een hoekappartement (10 hoog en bovenste woonlaag, geen bovenburen)

 

 



#9 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 05 August 2015 - 10:31 AM

De afvoer zal nog steeds door het dak moeten aangezien door de gevel niet heel makkelijk te boren en te vegen is op 10 hoog.



#10 Gast_Kees_*

Gast_Kees_*
  • Guests

Geplaatst op: 09 January 2016 - 10:33 AM

Ik woon ook op de bovenste verdieping van een appartementen complex alleen vroeg mijn af mag dit wel? Ik heb gehoord dat dit officieel niet mag. Je mag niks aan je appartement aanpassen heb ik gehoord? Weet iemand hoe het wel zit?

#11 Gast_gast_*

Gast_gast_*
  • Guests

Geplaatst op: 10 January 2016 - 01:01 AM

altijd toelating vragen voor aanpassen aan de bewonersraad






Hosting en Seo door
scheiding