Ga naar inhoud



This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
14 replies to this topic

#1 Gast_davy_*

Gast_davy_*
  • Guests

Geplaatst op: 04 September 2013 - 10:02 AM

Wij zijn een nieuwe woning aan het bouwen inclusief een Domotica systeem.

Nu ben ik van plan om een pelletkachel aan te schaffen en mijn vraag is werkt de pelletkachel met ons Domotica systeem.

ik kan een klein signaal wegsturen maar zou ook kunnen moduleren. Kan dit?



#2 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 04 September 2013 - 11:52 AM

niet alle modellen pelletkachels kunnen deze functie gebruiken.

zowiezo de Extraflame en Nordic fire en Mcz pelletkachels hebben sommige modellen die dit kunnen.

 

Heeft u er al eentje op het oog? kan ik even voor je gaan uitzoeken.



#3 Gast_Gast_Rene_*

Gast_Gast_Rene_*
  • Guests

Geplaatst op: 24 October 2014 - 06:54 AM

Hallo,

 

Oud topic ik weet het maar ben erg benieuwd of onze pelletkachel Extraflame viviana plus (heeft dus RF) op bijvoorbeeld een Homewizard aangesloten kan worden... Ik ben mij aan het orienteren op een domitica systeem namelijk.

 

Thanx!



#4 Gast_Gast_Rene_*

Gast_Gast_Rene_*
  • Guests

Geplaatst op: 24 October 2014 - 07:13 AM

Ik lees dat de Forum admin een webrelais heeft ingezet... Op zich zou mij ook al voldoende zijn dat ik hem via de app kan aan/uitzetten, zodat de kamer warm is als we thuis komen....Kan mij voorstellen dat hoger/lager zetten van de temperatuur niet mogelijk is via een domotica systeem. Waar ik ook aan heb zitten denken is de externe aansluiting voor een thermostaat; maar die is puur en alleen om de 2e motor te sturen... Zouden er geen mogelijkehden zijn om de interne thermostaat te manipuleren/aansturen?

 

Hoe is dat webrelais ingezet?

 

De Extraflame Viviana plus kachel is overigens vorig jaar Mei in Raalte aangeschaft   ;))

 

Dank voor de antwoorden!!

 

grt Rene



#5 Gast_Stefan_*

Gast_Stefan_*
  • Guests

Geplaatst op: 31 October 2014 - 09:04 AM

Essent heeft de e-thermostaat. Door deze aan te sluiten op een bijbehorende power converter kan deze thermostaat een aan/uit signaal afgeven. Deze thermostaat is te benaderen via wifi en dus ook buitenshuis te bedienen. Is inderdaad afhankelijk of je pelletkachel een externe ingang voor een thermostaat heeft. Ik heb thuis een industriële pelletkachel en tevens een domotica knx systeem van abb. Ik laat mijn kachel door een schakel actor aan/uit schakelen, werkt perfect. Inderdaad alleen geen modulerend signaal. Maar ik neem aan dat een moderne pelletkachel ook moduleerd op aanvoer en retour net zoals een hr ketel. Mocht je geen domotica hebben is de e thermostaat altijd nog een optie.

#6 Homer

Homer

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 Posts:

Geplaatst op: 31 October 2014 - 09:18 AM

Thanx voor het antwoord....  De viviana plus heeft een aansluiting voor externe thermostaat; maar die is alleen voor de kanalisatie....

 

Kan mij niet voorstellen dat intern de thermostaat of aan/uit niet te manipuleren is... hmmm... zou wel super zijn trouwens.

 

Grt Rene



#7 gerard

gerard

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 Posts:

Geplaatst op: 25 February 2015 - 09:07 PM

Ik ben ook op zoek naar een mogelijkheid om mijn pelletkachel via mijn telefoon aan te zetten en dus thuiskom in een warm huis.

Ik heb een Kalor Sara. Met digitaal display (bovenkant) en uitgebreide digitale afstandsbediening.

 

Momenteel zit ik te denken om het te maken met een kastje van Conrad. De MAX! Cube LAN Gateway. Die kan draadloos bijbehorende apparaten in huis schakelen. Weet iemand hoe ik hiermee de kachel aan kan zetten?

 

Om meer in detail te gaan wilde ik met een schakelbaar stopcontact een afstandsbediening schakelen. Die afstandsbediening moet dan een eenvoudige programeerbare handzender zijn welke de kachel start.

 

Wie heeft al een keer zoiets gemaakt of heeft concrete ideeen?

Gerard Arends.



#8 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 02 March 2015 - 09:58 AM

Op de Kalor Sara is dit niet te realiseren aangezien deze geen externe aansturing heeft.
 



#9 gerard

gerard

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 Posts:

Geplaatst op: 03 March 2015 - 12:44 PM

Hoi,

Ik heb het uitgevonden. Ik kan met de telefoon mijn Kalor Sara prima inschakelen. Via een klein trucje, maar dat is voor mij geen probleem.

 

Ik koop bij Conrad een Edimax Smart Plug met stroommeter (ST 001243788) voor € 49,99. Dat is een met smartphone schakelbaar voorzetstopcontact. Op dit stopcontact sluit ik de kachel aan.

Als ik van huis ga zet ik de kachel aan en schakel direct de stroom af met mijn smartphone.

Een uur voordat ik thuiskom van een karwei of visite schakel ik de stroom voor de kachel weer in met mijn smartphone. De kachel heeft onthouden dat hij aanstond bij de stroomonderbreking en begint na een paar controles gewoon met de opstartcycles.

Tegen de tijd dat ik thuiskom is het lekker warm thuis.

Dezelfde truc ga ik ook 's avonds doen. In bed schakel ik dan de kachel aan en tegen de tijd dat ik opsta is het lekker warm.

 

De smartplug wordt morgen bezorgd. Ik ben benieuwd of het zo lukt.

Gerard Arends.



#10 Euron kachels

Euron kachels

    expert

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 92 Posts:

Geplaatst op: 03 March 2015 - 10:09 PM

Ik neem aan dat je de pelletkachel op een rookkanaal hebt zitten? Geen trekkend kanaal en geen stroom in rook in de kamer vandaar.

#11 Homer

Homer

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 Posts:

Geplaatst op: 05 March 2015 - 12:07 PM

Ik heb even geschakeld met de domotica-shop. Aangezien er op de viviana plus van extraflame een externe aansturing van de kanalisatie zit kan ik deze schakelen met de Qubino thermostaat module:

 

http://www.domotica-...a2-p-16728.html

 

We gaan het proberen...



#12 Gast_sandro_*

Gast_sandro_*
  • Guests

Geplaatst op: 06 March 2015 - 08:12 PM

Hallo,

 

Oud topic ik weet het maar ben erg benieuwd of onze pelletkachel Extraflame viviana plus (heeft dus RF) op bijvoorbeeld een Homewizard aangesloten kan worden... Ik ben mij aan het orienteren op een domitica systeem namelijk.

 

Thanx!

Kan heel simpel met de loxone miniserver



#13 Aaldrik Warring

Aaldrik Warring

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 Posts:

Geplaatst op: 24 November 2015 - 09:57 AM

Zou een nordicfire natura7 ook met homewizard werken

#14 Gast_Anton_*

Gast_Anton_*
  • Guests

Geplaatst op: 04 December 2016 - 10:00 PM

Ben ook benieuwd of de natura werkt met Z wave voor domoticz

#15 Gast_gast_*

Gast_gast_*
  • Guests

Geplaatst op: 05 December 2016 - 12:18 AM

met knopje aanzetten is veiligste.

z wave weet niet of harde klot in brandbak zit.

 






Hosting en Seo door
scheiding