Jump to content


Photo

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 I.K

I.K

    volwaardig lid

  • Members
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 06 March 2017 - 08:29 AM

Vroeg me af of iemand ervaring heeft met Qlima pellets ? Zijn wat aan het testen met welke pellets goed en voordelig.

#2 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 posts

Posted 06 March 2017 - 08:56 AM

zit er een keuring op?



#3 I.K

I.K

    volwaardig lid

  • Members
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 06 March 2017 - 09:10 AM

Ja, EN plus A1

#4 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 posts

Posted 06 March 2017 - 12:56 PM

staat het op de zak met de bijbehorende code/keuringsnummer?



#5 I.K

I.K

    volwaardig lid

  • Members
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 06 March 2017 - 01:31 PM

Ja staat op de zak, EN plus A1 (EN 14961-2), en staat geproduceerd en verpakt bij plospan bio energie bv, waardenburg.
Gekocht bij de praxis 10 kg voor 2.99. Zou het gewoon een andere naam voor de plospan pellets zijn ? Qlima

#6 Adeo

Adeo

    groot gebruiker

  • Members
  • PipPipPip
  • 105 posts

Posted 06 March 2017 - 06:26 PM

Ja staat op de zak, EN plus A1 (EN 14961-2), en staat geproduceerd en verpakt bij plospan bio energie bv, waardenburg.
Gekocht bij de praxis 10 kg voor 2.99. Zou het gewoon een andere naam voor de plospan pellets zijn ? Qlima

Zit iets verschil in Qlima en Plospan : gegevens Qlima Calorische waarde 17.7 (Plospan 17.4) , Vocht Qlima 7.3 (Plospan 8.3) , As Qlima 0.53 (Plospan 0.49) Prijs per kilogram Qlima  € 0,30 ( Plospan € 0,28 Bij aankoop hele pallet) Bulkdichtheid Qlima 655 ( Plospan 636)

Qlima pellets branden hier goed, warmte lijkt iets meer te zijn dan (bruine) Plospan, Afzetting op glas Qlima bijna nihil beetje witte aanslag, Plospan  lichte bruine aanslag op ruit (dit na verstoken van een zak pellets).

Op zich is Qlima best een goede pellet alleen geen enkele mogelijkheid bij Praxis om een complete pallet tegen gereduceerde prijs te krijgen.



#7 I.K

I.K

    volwaardig lid

  • Members
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 06 March 2017 - 06:49 PM

Wij kunnen toch geen hele pellet kwijt, en vond de prijs als ik het omrekenen naar 15 kg nog wel meevallen 4,49. Stook nu elite blauw 5 euro p.zak, maar hier wordt mijn raam best wel snel vuil van, en dus vrij prijzig. Heb ook AKZ witte pellets 4,25 p zak geprobeerd . Maar gaf vrij veel as op een dag en ook raam vrij snel vuil. Dus ben beetje zoekende nog. Het verbruik maakt elkaar niet veel uit. Heb nu eerst 3 zakjes meegenomen om te proberen. Ben benieuwd. Of heeft er iemand nog andere suggesties ?

#8 Adeo

Adeo

    groot gebruiker

  • Members
  • PipPipPip
  • 105 posts

Posted 06 March 2017 - 07:58 PM

Wij kunnen toch geen hele pellet kwijt, en vond de prijs als ik het omrekenen naar 15 kg nog wel meevallen 4,49. Stook nu elite blauw 5 euro p.zak, maar hier wordt mijn raam best wel snel vuil van, en dus vrij prijzig. Heb ook AKZ witte pellets 4,25 p zak geprobeerd . Maar gaf vrij veel as op een dag en ook raam vrij snel vuil. Dus ben beetje zoekende nog. Het verbruik maakt elkaar niet veel uit. Heb nu eerst 3 zakjes meegenomen om te proberen. Ben benieuwd. Of heeft er iemand nog andere suggesties ?

Blijf vooral zoeken, ik weet niet waar je woont maar hier zitten we vlak bij Duitsland en haal daar nog wel eens een paar zakjes op.

Zaak is om ook uit te zoeken waar het branderpotje het schoonst bij blijft. heb hier ook pellets gehad waar toch vrij snel de gaatjes in het branderpotje verstopt raakten.

Opnieuw afstellen van de pelletkachel  bij een ander soort pellets bij ik niet zo'n voorstander van.

Suc6 



#9 I.K

I.K

    volwaardig lid

  • Members
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 09 March 2017 - 03:06 PM

Nu 2 zakken van 10 kg Qlima geprobeerd, moet zeggen dat het raam volgens mij minder snel vies is. Maar onze kachel brandt vrij veel op eco stand en zo te horen speelt dit ook mee hoe snel het raam vuil wordt. Dus zal bij ons wel zo blijven dat het na x aantal uren vuil begint te worden. Wel heb ik de pellettoevoer naar -3 gezet en luchttoevoer-1 , had het idee dat hij wel iets meer pellets nam. Dus nu weer even afwachten.




Hosting en Seo door
scheiding