Ga naar inhoud


Afstellen Pelletkackel


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Gast_Arno_*

Gast_Arno_*
  • Guests

Geplaatst op: 10 January 2017 - 07:55 PM

Hallo allen,

Heeft er hier iemand ervaring met het afstellen van een pelletkackel? Bij onze kachel wordt het ruitje zwart en Brand er geen mooie vlam, wat duid op een slechte verbranding.

Graag zie ik jullie reacties tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Arno

#2 Gast_gast_*

Gast_gast_*
  • Guests

Geplaatst op: 10 January 2017 - 09:16 PM

bij goede schouw weinig afstellen en ruitje langer proper



#3 Gast_Arno_*

Gast_Arno_*
  • Guests

Geplaatst op: 11 January 2017 - 08:31 AM

bij goede schouw weinig afstellen en ruitje langer proper


bij goede schouw weinig afstellen en ruitje langer proper

Hallo _gast_,

Ik heb mijn pijp op 2,3m door de gevel naar buiten, dat is misschien niet DE ideale situatie maar bij ons de enige optie. Ik heb mij heel wat ingelezen op dit forum en zie alleen maar dat mensen andere pellets proberen bij het wat minder branden van de kachel, dit verbaasd mij eigenlijk een beetje want je kunt ook je kachel afstellen op de pellets die je hebt, uiteraard heb je dan nog pellets die goed en minder goed zijn natuurlijk. Zo kun je de kachel meer of minder lucht geven, meer of minder pellets laten geven en zo nog veel meer dingen, want ik heb namelijk 28 parameters in de kachel staan die ik kan veranderen.

Dus graag hoor ik als iemand weet wat je moet doen met je parameters als de kachel niet fijn Brand, dan denk ik voornamelijk meer of minder lucht toevoer of de snelheid van afvoer ventilator, maar hoor graag de ervaring van anderen over het wijzigen van de parameters

Groet,

Arno

#4 Gast_gast_*

Gast_gast_*
  • Guests

Geplaatst op: 11 January 2017 - 11:46 AM

lucht toevoer en snelheid afvoer ventilator is zelfde.

schouwtrek heeft geen parameter

 



#5 Gast_Arno_*

Gast_Arno_*
  • Guests

Geplaatst op: 16 January 2017 - 08:29 PM

Dus eigenlijk moet ik met mijn afvoerpijp door het dak heen ipv op 2,3m door de muur?




Hosting en Seo door
scheiding