Jump to content


- - - - -

Dielle


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Gast_Joost_*

Gast_Joost_*
  • Guests

Posted 22 January 2017 - 02:46 PM

Hallo, 

Wij zijn van plan een Dielle aan te schaffen. De prijs ligt rond de 3000 euro voor de kachel wat een redelijk bedrag is.

Wat is nu een redelijke prijs voor een rookkanaal aanleggen? Situatie; woonkamer, doorvoer plafond beton,uitkomend in slaapkamer, plafond beton, uitkomend op plat dak.

dus 2x boren lengte dubbelwandig ongeveer 4 meter. Ik had een bedrag van 1500 euro voor het rookkanaal in mijn hoofd. totaal prijs 4500 euro. Is dit redelijk?

 

Joost. 



#2 Gast_jean_*

Gast_jean_*
  • Guests

Posted 22 January 2017 - 04:59 PM

Ik vind dat nogal aan de prijs. Ik weet niet welke kachel het is maar voor €3000 moet je wel echte topkwaliteit kunnen krijgen (of is het een cv-kachel?). Een rookkanaal zoals jij beschrijft kost ongeveer €1000 geinstalleerd en al: betonboringen: 2x €75, 4 meter RVS + dakdoorvoer + afwerking: max €600 aan materiaal. Installatiearbeid: 4 uur á €50 - Totaal €950 excl. BTW. Als je de kachel bij hem koopt moet je daar nog wat korting op kunnen krijgen.



#3 Gast_joost_*

Gast_joost_*
  • Guests

Posted 22 January 2017 - 05:56 PM

Ik vind dat nogal aan de prijs. Ik weet niet welke kachel het is maar voor €3000 moet je wel echte topkwaliteit kunnen krijgen (of is het een cv-kachel?). Een rookkanaal zoals jij beschrijft kost ongeveer €1000 geinstalleerd en al: betonboringen: 2x €75, 4 meter RVS + dakdoorvoer + afwerking: max €600 aan materiaal. Installatiearbeid: 4 uur á €50 - Totaal €950 excl. BTW. Als je de kachel bij hem koopt moet je daar nog wat korting op kunnen krijgen.

He Jean, dit betreft een gewone voorzet pelletkachel, wel van goede kwaliteit! een Dielle dus, een bodemvoeder.

Nu zoek ik dus een dealer die het voor dit bedrag wil doen.



#4 Gast_Jean_*

Gast_Jean_*
  • Guests

Posted 22 January 2017 - 08:05 PM

Dit is niet het meest handige forum om uitspraken over Dielle te doen (de originele invoerder is de eigenaar van dit forum) maar het is op zin best een middelmatig kachel. Maar uiteindelijk is de installateur het belangrijkste: zoek er iemand waarop je kunt vertrouwen en die al bewezen heeft jarenlang goede support te geven.



#5 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 posts

Posted 23 January 2017 - 06:32 PM

Beste Jean-Michael,

 

Wij werken met meerdere moderators op dit forum en sterker nog je kunt jezelf altijd aanmelden om moderator te worden zelfs.
Ik betreur dat je op deze manier over het forum spreekt daar wij echt niet zomaar berichten verwijderen of er moet echt wel iets gemeld zijn door forumleden.

De Dielle pelletkachel is ook gewoon een kwalitatief goed toestel al hebben deze ook hun opstartproblemen gekend in het begin maar wel altijd netjes opgelost. (weet ook niet waar je de info vandaan hebt)

Ik zou zeggen kijk gewoon bij dealers waar beide toestellen staan opgesteld en doe dan je mening.






Hosting en Seo door
scheiding