Ga naar inhoud


lampen
zonnepanelen
laptops4all
Foto
- - - - -

Thermostaat Draadloos

thermostaat draadloos

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 schaive

schaive

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 4 Posts:

Geplaatst op: 12 December 2016 - 04:17 PM

Ik heb sinds kort een pelletkachel die mijn woonkamer verwarmd, maar nu wil ik dat de bovenverdieping ook rond de 15 a 16 blijft als het buiten heel koud is. 

Ik heb een modulerende cv ketei, de nefit proline. 

 

Is er ook iets dat ik een ontvanger kan aanlsuiten op mijn oude plek van de thermostaat, en dan een draadloze thermostaat die daar mee in verbinding staat boven neer zet.



#2 koffie

koffie

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 8 Posts:

Geplaatst op: 12 December 2016 - 04:55 PM

Hangt er een beetje vanaf hoe je de boel nu aanstuurt?

Verwarm je beneden op basis van een programma van de kachel, of is je huidige thermostaat aangesloten op de kachel?

 

Indien de kachel met zijn eigen thermostaat de beneden verdieping verwarmd, zou je inderdaad je CV kunnen laten sturen op de bovenverdieping. Je zult dan iig de radiators beneden dicht moeten draaien, anders staat de kachel tegen de CV op te stoken.

Wellicht kun je eens naar het Max systeem van eq-3 kijken?



#3 schaive

schaive

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 4 Posts:

Geplaatst op: 13 December 2016 - 01:12 PM

De kachel houdt alleen beneden warm met eigen programma, de thermostaat is aangesloten op de cv.

 

Hoe sluit je de thermostaat aan dan op je cv van eq3 max?



#4 JDH

JDH

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 1 Posts:

Geplaatst op: 18 December 2016 - 12:33 PM

Waarom de thermostaat niet draadloos direct bij de ketel. Kan natuurlijk ook draadloos op de plek van de oude aansluiting er zijn meerdere draadloze thermostaten.

 

Zover ik begrepen heb zijn er tegenwoordig ook draadloze thermostatenvoor een modulerende ketel. Mijn eerste draadloze thermostaat had ik echter wel alleen op de ketel aangesloten op de aan/uit mogelijkheid waarbij de ketel op een lage temperatuur draaide afhankelijk van de buitentemperatuur

.



#5 svennl

svennl

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 18 Posts:

Geplaatst op: 18 December 2016 - 08:10 PM

vroeger had jij het thermostaat zeker in de woonkamer hangen, waar nu de pelletkachel staat.

Zo was het bij ons ook. Wij hebben dit thermostaat verwijderd en een draadloze thermostaat gekocht, welke nu in de badkamer op de 1. verdieping staat. Die kamer heeft de meeste warmte vraag. Die radiatoren van al de andere kamers worden met radiatorthermostaaten individueel geregelt. Dat werkt prima tot nu. De kachel is modulerend en de draadloze thermostaat ontvangt informatie over de buitentemperatuur - daardoor werkt die ketel nog zuiniger.

 

groeten

Sven



#6 Gast_gast_*

Gast_gast_*
  • Guests

Geplaatst op: 18 December 2016 - 11:28 PM

thermostaat hoger, enkel badkamer open, is daar altijd warm






Hosting en Seo door
scheiding