Jump to content


- - - - -

Hoeveel Kw Voor Mijn Woning?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Gast_Erik van Kemenade_*

Gast_Erik van Kemenade_*
  • Guests

Posted 31 May 2016 - 09:53 PM

Hallo beste mensen.

 

Ik heb een vraag, ik wil graag een pelletkachel aanschaffen. Ik weet niet hoeveel KW ik nodig heb. Er staan wel wel berekeningen zo links en rechts op internet maar dat is mij te algemeen, er zit een groot verschil tussen tochtige vochtige hokken van 60 jaar oud en nieuwe woningen maar de verschillen in KW voor de verschillende situaties kan ik dus niet vinden. Zit er überhaupt wel verschil tussen of zijn die verwaarloosbaar?

 

Ik woon in een nieuwbouw woning met optimale isolatie, veel glas maar wel HR++. De te verwarmen vloeroppervlakte is ~55m2, inhoud is dan 148m3. Er is mechanische luchtafvoer icm natuurlijke luchttoevoer. Ik stel me zo voor dat ik dan een minder zware kachel hoef neer te zetten dan wanneer ik in een oude woning zou wonen. Wat zijn jullie ervaringen of tips, ik ben meer benieuwd naar gebruikservaringen van gebruikers dan naar de praatjes van verkopers.



#2 Gast_Kachels.nl_*

Gast_Kachels.nl_*
  • Guests

Posted 02 June 2016 - 01:08 PM

De eerste vragen die u uzelf zou kunnen stellen is:  Wat wil ik met de pelletkachel gaan doen (met welk doel zou ik een kachel aanschaffen (gezelligheid, besparing, puur verwarmen)? Wilt u deze als hoofdverwarming gaan gebruiken? U geeft aan over een nieuwbouwwoning te beschikken, heeft u vloerverwarming, maakt u gebruik van een warmtepomp? Bent u aangesloten op het gas-netwerk of stadsverwarming? Woont u in een rijtjeshuis of is het vrijstaand? 

 

Omdat het allemaal zo specifiek is kunnen er alleen algemene berekeningen getoond worden tenzij je meetgegevens (temperatuur) hebt van een langere periode. Maar dan nog is het ook weer afhankelijk van met welk doel u de kachel of haard aanschaft. 

 

 

 

 

op zoek naar uw ideale haard of kachel?

www.kachels.nl



#3 Gast_gast_*

Gast_gast_*
  • Guests

Posted 02 June 2016 - 06:39 PM

8 kw

weinig besparen, kachels en pellets zijn veel te duur.



#4 Vuurdelig.nl

Vuurdelig.nl

    volwaardig lid

  • Members
  • PipPip
  • 12 posts

Posted 10 June 2016 - 12:29 PM

Hallo beste mensen.

 

Ik heb een vraag, ik wil graag een pelletkachel aanschaffen. Ik weet niet hoeveel KW ik nodig heb. Er staan wel wel berekeningen zo links en rechts op internet maar dat is mij te algemeen, er zit een groot verschil tussen tochtige vochtige hokken van 60 jaar oud en nieuwe woningen maar de verschillen in KW voor de verschillende situaties kan ik dus niet vinden. Zit er überhaupt wel verschil tussen of zijn die verwaarloosbaar?

 

Ik woon in een nieuwbouw woning met optimale isolatie, veel glas maar wel HR++. De te verwarmen vloeroppervlakte is ~55m2, inhoud is dan 148m3. Er is mechanische luchtafvoer icm natuurlijke luchttoevoer. Ik stel me zo voor dat ik dan een minder zware kachel hoef neer te zetten dan wanneer ik in een oude woning zou wonen. Wat zijn jullie ervaringen of tips, ik ben meer benieuwd naar gebruikservaringen van gebruikers dan naar de praatjes van verkopers.

Beste Erik 

 

Neem eens contact op met Vuurdelig.nl  tel 0630156191






Hosting en Seo door
scheiding