Jump to content


- - - - -

Geluidsisolatie


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Gast_Ruben_*

Gast_Ruben_*
  • Guests

Posted 15 March 2016 - 03:27 PM

Ik heb een Nordic Fire (Ravelli) Natura 7.

Na een aantal weken gebruik valt mij op dat de kachel door de dunne zijbeplating nogal last heeft van resoneren. Dit gebeurt voornamelijk als de ventilator sneller gaat draaien. Door de kachel iets van de muur te trekken (echt minimaal) is het geluid weer normaal. 

Mijn dealer heeft al aangegeven niet te weten hoe anders op te lossen dan de schroeven/bouten na te lopen en strakker aan te draaien.

Mij idee is om de beplating geheel of deels te voorzien van isolatie wat ook in de motorkap wordt toegepast waardoor resoneren niet meer mogelijk is. Daarnaast bijkomend voordeel dat het geluid van de vijzelmotor ook minder hoorbaar is.

Heeft iemand hiermee al ervaring?



#2 Gast_gast_*

Gast_gast_*
  • Guests

Posted 15 March 2016 - 07:27 PM

isolatie en als de kachel te heet wordt dan.



#3 Gast_Dany_*

Gast_Dany_*
  • Guests

Posted 24 January 2017 - 12:45 PM

hallo, ik lees hier dat je je kachel hebt geïsoleerd 

 

Ik heb een Ravelli (Ravelli) Natura 7.

Na een aantal weken gebruik valt mij op dat de kachel door de dunne zijbeplating nogal last heeft van resoneren. Dit gebeurt voornamelijk als de ventilator sneller gaat draaien. Door de kachel iets van de muur te trekken (echt minimaal) is het geluid weer normaal. 

Mijn dealer heeft al aangegeven niet te weten hoe anders op te lossen dan de schroeven/bouten na te lopen en strakker aan te draaien.

Mij idee is om de beplating geheel of deels te voorzien van isolatie wat ook in de motorkap wordt toegepast waardoor resoneren niet meer mogelijk is. Daarnaast bijkomend voordeel dat het geluid van de vijzelmotor ook minder hoorbaar is.

Heeft iemand hiermee al ervaring?

Hoi, interessant om je pelletkachel stiller te maken met hittebestendige geluidsisolatie.... ik als enige van het gezin erger me wel aan het geluid van onze pelletkachel en overweeg dat ook te doen onze kachel is ondertussen toch uit garantie. Heb je die platen aangebracht? En heeft het een positief effect?? Het zou geweldig zijn als je er wat feedback over kon geven  :) ... Alvast dank!



#4 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 posts

Posted 24 January 2017 - 01:47 PM

vaak wordt er een stukje kachelkoort gemonteerd op de plekken waar hij kan resoneren of om hem juist iets onder spanning te brengen.






Hosting en Seo door
scheiding