Ga naar inhoud


Foto

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 Schanulleke

Schanulleke

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 5 Posts:

Geplaatst op: 16 December 2015 - 09:38 PM

Hallo
Mijn nieuwe Nordic Fire Rave stinkt bij het opstarten en uitschakelen. Wat kan de oorzaak zijn?
De kachel brandt verder goed. Afvoer is via zijgevel waar de wind geen vat op heeft.

#2 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 17 December 2015 - 10:21 AM

je afvoer moet via een schoorsteen zowiezo.!!

verder kan een nieuw toestel in het begin geur geven door het uitharden van de lak.



#3 Schanulleke

Schanulleke

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 5 Posts:

Geplaatst op: 17 December 2015 - 04:50 PM

We hebben geen schoorsteen en die is ook niet aan te leggen en volgens de leverancier (goed aangeschreven) kon een gevelafvoer prima. Er zit ook roetaanslag op de ramen aan de binnenkant. Wat kan dit veroorzaken? Wat doe ik hiermee?

#4 Gast_Sensei_*

Gast_Sensei_*
  • Guests

Geplaatst op: 17 December 2015 - 09:47 PM

trek is belangrijk voor een pelletkachel, staat zelfs in de voorschriften...

je kunt met parameters bezig gaan maar in principe moet je je houden aan de user parameters, kom je er daar niet mee uit is je afvoer niet ok en moet je meer trek hebben



#5 Schanulleke

Schanulleke

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 5 Posts:

Geplaatst op: 18 December 2015 - 09:50 AM

Ja de leverancier beaamt dit nu ook en probeert daarbij ons de verantwoordelijkheid in de schoenen te schuiven want een rookkanaal naar boven is een hele dure grap maar als ik dat had geweten dan had ik nooit een kachel aangeschaft. Ik krijg het gevoel dat de leverancier ons een eenvoudige en goedkope oplossing heeft voorgespiegeld om maar een kachel te kunnen verkopen. Hij had het al over duizenden euro's en doet nu een beetje voorkomen alsof wij perse dit wilden terwijl hij anders geadviseerd heeft. Maar dat is een leugen. Ken je dergelijke situaties? Wat is gebruikelijk? Ik kan de kachel zo niet gebruiken.

#6 Gast_pelletkachelhome_*

Gast_pelletkachelhome_*
  • Guests

Geplaatst op: 18 December 2015 - 03:50 PM

Hallo ,

Is het R.D.S. systeem van je kachel wel goed ingeregeld?

Wat voor pellets gebruik je?

Wij hebben ook meerdere van deze Rave kachels bij klanten ook enkele met gevelafvoer deze draaien probleemloos.

vr. gr. Pelletkachelhome.nl



#7 Schanulleke

Schanulleke

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 5 Posts:

Geplaatst op: 18 December 2015 - 05:23 PM

Hallo ,
Is het R.D.S. systeem van je kachel wel goed ingeregeld?
Wat voor pellets gebruik je?
Wij hebben ook meerdere van deze Rave kachels bij klanten ook enkele met gevelafvoer deze draaien probleemloos.
vr. gr. Pelletkachelhome.nl


dure pellets (agri - nogwat) en RDS is goed. Probleem is dat er geen trek is bij de uitvoer.

#8 Schanulleke

Schanulleke

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 5 Posts:

Geplaatst op: 21 December 2015 - 12:39 PM

Er is nu iets veranderd in de instelling. Volgens de leverancier was hij verkeerd afgesteld en deed de ventilator het niet. Nu zou het goed moeten zijn. Hoe kan het dat de één zegt dat het wel kan en de ander zegt van niet? De gevel heeft geen trek omdat de wind er niet bij kan komen.




Hosting en Seo door
scheiding