Ga naar inhoud


lampen
zonnepanelen
laptops4all
- - - - -

Pijp Langs Gevel Omhoog


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 Gast_Anton_*

Gast_Anton_*
  • Guests

Geplaatst op: 15 December 2015 - 08:25 AM

Ik lees veel verschillende dingen.
Ik wil een pelletkachel kopen, maar ik heb geen schoorsteen.
Wat ik dus wil is eerst in de woonkamer 2 meter ophoog dan de pijp door de gevel naar buiten en dan weer naar boven tot aan het dak.
Zitten er dan teveel bochten in? Omdat je dan 2 keer een 90 graden bocht krijgt op korte afstand van elkaar.

Anton

#2 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 15 December 2015 - 05:41 PM

Hallo Anton ,

Een goed trekkend kanaal is belangrijk voor een goede werking van de pelletkachel.

Je kan een dubbelwandig kanaal binnen door de woning naar de nok leggen maar buitenlangs de gevel kan ook.

De situatie die jij aangeeft heeft als nadeel dat je 2 keer een t stuk moet plaatsen 1 binnen en 1buiten (dubbelwandig)

Die exstra bochten beinvloeden de trek negatief.

Ik zou dan liever direkt achter de kachel naar buiten gaan en vandaar dubbelwandig naar het dak of nok .

vr. gr. Pelletkachelhome



#3 Gast_Anton_*

Gast_Anton_*
  • Guests

Geplaatst op: 15 December 2015 - 06:42 PM

Hoi,

En hoever steekt dat T stuk uit de muur? Omdat het precies uitkomt op de oprit. Vandaar dat ik eerst in de woonkamer naar boven wil met een mooie zwarte pijp en dan over naar dubbelwandig buitenlangs.

Anton

#4 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 15 December 2015 - 08:52 PM

in de woonkamer omhoog en dan via de gevel geisoleerd naar buiten om daar dmv een t-stuk verder naar boven te werken is geen probleem. zolang je maar niet bij de gevel ophoudt.



#5 Gast_Erik van Kemenade_*

Gast_Erik van Kemenade_*
  • Guests

Geplaatst op: 31 May 2016 - 09:36 PM

Hallo. ik ben hierzo aan het lezen en vroeg me af, ik wil ook een pelletkachel aanschaffen en wil deze plaatsen op een plek waarbij de rookgasafvoer eerst een halve meter naar links zou moeten om vervolgend door de gevel naar buiten te gaan en eenmaal buiten moet deze weer omhoog. dat zijn dus 3 x 90 graden bochten in een kort stukje. mij is verteld dat dat geen probleem is omdat de kachel de rookgassen zelf naar buiten blaast. dit kunnen natuurlijk ook verkoperspraatjes zijn, ik ben veel nieuwsgieriger naar de verhalen en ervaringen van de gebruikers.



#6 Gast_Pelletkachelhome_*

Gast_Pelletkachelhome_*
  • Guests

Geplaatst op: 01 June 2016 - 08:10 PM

Hallo,

Een pelletkachel heeft voor een goede werking een goed trekkend rookkanaal nodig.

De rookgasventilator beinvloed de luchtsnelheid in de verbrandingskamer.

Als de dubbelwandige verticale buis voldoende lang is dan zal deze het negatieve gevolg van een 2 tal 90 gr. bochten compenseren.

Voor een goede trek is ca. 3.5 m. dubbelwandige buis nodig.

Voor een bocht van 90 gr. is ongeveer 1 m. extra buis nodig.

Hou er wel rekening mee dat in een horizontaal stukje buis as resten kunnen ophopen.

Dus bij voorkeur een bocht gebruiken met een veegmogelijkheid.

gr. Pelletkachelhome.



#7 Gast_gast_*

Gast_gast_*
  • Guests

Geplaatst op: 01 June 2016 - 09:47 PM

kachel halve meter naar links geeft 2 bochten minder.






Hosting en Seo door
scheiding