Ga naar inhoud


Rookkanaal Met Rotorvent


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 Gast_Sieb_*

Gast_Sieb_*
  • Guests

Geplaatst op: 16 November 2015 - 04:09 PM

Hallo,

Graag zou ik een rookkanaal maken met een rotorvent om extra trek te creëren. Is dit mogelijk bij een pelletkachel? Het gaat om een pelletkachel van het merk MCZ TYPE EGO 2 HYDRO. Het rookkanaal zal ongeveer 2,5mtr lang worden.

#2 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 17 November 2015 - 07:49 PM

Als je je luchtmeting door het dolle wil krijgen moet je dat doen :lol:  wat is je situatie dat je maar zoon kort kanaal kan creëren?



#3 Gast_Sieb_*

Gast_Sieb_*
  • Guests

Geplaatst op: 17 November 2015 - 09:48 PM

Vroeger zat op die plaats een gaskachel met een opening naar buiten, die opening is er nog steeds vandaar gelijk naar buiten en niet Door het plafond. daarnaast begint mijn dak gelijk schuin te lopen op 2,5meter. Luik me niet slim om daar een bocht van 45 graden te maken om bij de nok van mijn dak te komen. Hoe veel meter adviseren jullie mij?

#4 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 18 November 2015 - 09:54 AM

het is raadzaam om boven de vijf meter uit te komen, daarmee haal je ongeveer 10 tot 12 pascal wat een pre is voor een pelletkachel.



#5 Gast_Sieb_*

Gast_Sieb_*
  • Guests

Geplaatst op: 18 November 2015 - 05:55 PM

Dus eigenlijk gelijk als bij een houtkachel?

#6 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 19 November 2015 - 03:53 PM

inderdaad echter hoef je niet perse helemaal naar de nok en is het rookkanaal aanzienlijk kleiner.



#7 Gast_Sieb_*

Gast_Sieb_*
  • Guests

Geplaatst op: 19 November 2015 - 06:49 PM

Buiten moet ik toch dubbelwandig gebruik, dus zo veel kleiner dan met een houtkachel zal het niet zijn. Lijkt me niet verstandig 5 meter enkelwandig te gebruiken aangezien je dan erg veel last zal krijgen van condens.
nog 1 vraag: weet iemand of ik een vergunning nodig heb nagezien het aan de voorzijde van mijn huis is.

#8 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 20 November 2015 - 09:04 AM

Buiten moet inderdaag dubbelwandig ivm condensering, vergunning ligt aan de gemeente maar welstand zal er zeker wat over willen zeggen of het mag of niet..






Hosting en Seo door
scheiding