Ga naar inhoud


lampen
zonnepanelen
laptops4all

Combinatie Pelletkachel En Cv Op Stookolie


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 Gast_Pascal_*

Gast_Pascal_*
  • Guests

Geplaatst op: 15 October 2015 - 07:21 PM

ik heb deze week een pelletkachel laten installeren. Ik heb dus nu voor mijn verwarming een pelletkachel en een centrale verwarming op stookolie. Mijn centrale verwarming wordt gestuurd door een thermostaat. Als ik 22 graden vraag slaat de thermostaat aan. En laat hij mijn brander centrale verwarming aanslaan en op deze manier wordt het water opgewarmd en krijgen mijn radiators dus warm. is die 22 graden bereikt geeft de thermostaat een signaal naar de brander en slaat deze af.

Sedert mijn pelletkachel wordt in de leefruimte, waar ook de thermostaat van de centrale verwarming hangt makkelijk de 22° gehaald door de kachel, met als gevolg dat de centrale verwarming niet meer aanslaat. Het probleem is hier dat in de wasruimte ik nu natuurlijk niks meer van warmte krijg, omdat op deze manier de centrale verwarming niet meer aanslaat. Op alle radiatoren staan ook thermostatische kranen.

Iemand die weet hoe ik kan oplossen hoe ik ook warmte kan krijgen in de wasruimte.

Ik had gedacht temperatuur van CV hoog zetten, alle thermostatische kranen dicht met uitzondering van de wasruimte. Dan slaat de CV wel aan, maar zal natuurlijk niet meer afslaan omdat hij die hoge temp niet zal halen. Dus zal mijn CV constant blijven branden om het water warm te houden. Of redeneer ik hier verkeerd

dank voor de info 

Pascal

 



#2 Gast_Marcel Herwijnen_*

Gast_Marcel Herwijnen_*
  • Guests

Geplaatst op: 16 October 2015 - 07:55 PM

Het is me niet helemaal duidelijk of je een pellet kachel hebt met cv ondersteuning, maar denkt het niet. De simpelste oplossing is de thermostaat van je olie kachel op een andere plekplek te hangen dan de woonkamer.
Draai de radiator kranen in de ruimte waar de pellet kachel staat dicht. De ruimte waar de thermostaat komt te hangen mag geen thermostatische radiator kraan hebben op de radiator.

Je kunt een en ander even snel testen door de draad van de huidige thermostaat even te verlengen naar de ruimte waar hij komt te hangen. Werkt het goed dan kun je een nieuw draad trekken naar die ruimte. Kan dit om een of andere reden niet dan zijn er ook draadloze thermostaten. Dan kan je hem hangen waar en wanneer je dat wilt zelf bepalen.
Als draden trekken wel kan zou ik er voor kiezen om 2 thermostaten te plaatsen en deze via een wisselschakelaar te kiezen. Je kan dan altijd met de olie kachel alsnog je woonkamer verwarmen samen met de rest van je huis. Wel even de radiatoren open zetten dan!

Groeten,

Marcel.




Hosting en Seo door
scheiding