Ga naar inhoud


Rookkanaal 2M Omhoog En Roostertje Buiten


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 Gast_Nico_*

Gast_Nico_*
  • Guests

Geplaatst op: 28 September 2015 - 06:59 PM

Ik ben van plan om een pelletkachel te installeren.
Nu heb ik geen schoorsteen staan,
 
Moet ik echt een inox dubbelwandige buis van binnenmeet 80mm tot bovenaan het dak laten lopen ( langs de buitengevel)
Of kan ik gewoon een enkelvoudige buis van 80mm tot onder het plafond laten komen en gewoon naar buiten laten gaan ( zie foto )
 
 
 rookkanaal-pelletkachel-bestaandde-schou
 
Mvg
 
Nico



#2 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 29 September 2015 - 09:30 AM

wij raden dit ten strengste af, 90% van alle problemen met pelletkachels kom door een foutief rookkanaal.

u dient een trek te halen van minimaal 12 pascal, dit red u nooit op deze manier.

In andere landen is dit verboden maar in Nederland is er nog niet helemaal een wet voor geschreven, mochten uw buren klagen wordt er gekeken naar de verdunningsfactor en naar de brandstof waardoor u onder de catagorie houtkachel valt en dus de opstelling kunt gaan verwijderen en enkel weer mag gaan gebruiken als u een rookkanaal naar boven maakt of een rookkanaal met minimaal 5 meter.

Vaak wordt de gevel optie aangeboden om geld te besparen maar kost het uiteindelijk veel geld door de problemen die eruit voortvloeien.

Luchtdichte pelletkachels worden in landen zoals frankrijk wel toegestaan daar deze ook de aanvoerlucht van buiten halen.

 

deze wet zal er snel gaan komen en ik kan u niet zeggen of dit ook met terugwerkende kracht gaat gelden.



#3 Gast_Nico_*

Gast_Nico_*
  • Guests

Geplaatst op: 30 September 2015 - 05:22 PM

ok, dan toch best investeren in een dubbelwandige buis op de buitengevel tot aan het dak

 

 

bedankt!!



#4 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 01 October 2015 - 08:04 AM

Veel stookplezier gewenst!



#5 Gast_Nico_*

Gast_Nico_*
  • Guests

Geplaatst op: 01 October 2015 - 06:02 PM

dankje!! :D

 

ps enige voorkeur voor merken en types? Zou een 10kw nodig hebben ( berekend ) met timer 24/7 en thermostaat

 

 

Mvg

 

Nico



#6 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 02 October 2015 - 02:06 PM

Er zijn verschillende merken en soorten bekijk het verschil eens tussen een bodemvoeder en de standaard brander.

 

luchtdichte toestellen (Jolly Mec)
Bodemvoeder (Dielle)






Hosting en Seo door
scheiding