Ga naar inhoud


- - - - -

Welke Pelletkachel Kan Ik Beter Kopen


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
14 replies to this topic

#1 Gast_Rudy_*

Gast_Rudy_*
  • Guests

Geplaatst op: 22 July 2015 - 03:19 PM

Hallo allemaal.

 

Ik zie dat er genoeg topics zijn over welke merk het beste is enz enz. Maar ik heb toch de zelfde vraag.

Ik ben helemaal nieuw op het gebied van pelletkachels. Ik heb via google al wel wat informatie over pelletkachels gezocht, maar de aanbod

is vrij groot en de prijsklasse varieert ook erg.

 

Ik heb en huiskamer plus aanbouw van 80m2. Ik heb ongeveer budget van 2500 tot 3000 euro.

woon in Groningen, misschien dat iemand tip heeft welke dealer het beste is of goede ervaring ermee heeft.

 

Gr Rudy  



#2 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 22 July 2015 - 08:14 PM

zijn een paar punten waar ik zowiezo op zou letten:

 

binnenwerk van de pelletkachel moet gietijzer of vermiculite zijn.

een luchtmeting zou ik aanraden of een gebalanceerde onderdruk sensor.

bekijk de verschillende manieren van branden zoals het gewone en de bodemvoeder.

en bekijk meerdere merken dan allen eentje.

 

voor het rookkanaal ga aub naar het dak en niet door de gevel, wil je zorgeloos stoken is een rookkanaal naar het dak je antwoord.

in Groningen zitten er meerdere zoals pelletkachel groningen,pelletkachel lageland en kachelkoning winsum.



#3 Gast_Willeke_*

Gast_Willeke_*
  • Guests

Geplaatst op: 24 July 2015 - 07:04 AM

Wij hebben een Jolly Mec gekocht aangezien mijn zoon astma heeft willen wij geen stof in de kamer.
Die Jolly Mec is luchtdicht en haalt alle lucht van buiten en geeft daardoor geen stof in de kamer.



#4 Gast_louise_*

Gast_louise_*
  • Guests

Geplaatst op: 24 July 2015 - 05:09 PM

vandaag een Dielle zien branden en ik moet zeggen dat deze veel rustiger branden dan de rest van de merken.
Heb ook die Jollymec gezien die Willeke aangaf en die vond ik ook erg mooi maar de Dielle is mij toch rustiger ogend dan de rest.

Morgen ga ik weer kijken maar dan samen met mijn man benieuwd wat hij ervan vind.



#5 Gast_F.Diekman_*

Gast_F.Diekman_*
  • Guests

Geplaatst op: 25 July 2015 - 09:10 AM

Wij nu bijna een jaar twee pelletkachels branden in onze woning, eentje in de kamer en eentje in de woonkeuken.

beide kachels zijn gekocht in Raalte bij Euron kachels en zijn van het merk Jolly Mec.

wij hebben het type Eko en de Botero staan.
De eko staat in de woonkeuken en de Botero in de kamer, vind ze beide erg stil en ze branden erg rustig.
de kachels zijn volledig luchtdicht aangesloten om te voorkomen dat onze afzuiging de kachels in de war kan brengen.

 



#6 Gast_Victor_*

Gast_Victor_*
  • Guests

Geplaatst op: 30 July 2015 - 07:31 AM

Ook rondgekeken en vind inderdaad de Dielle rustiger branden, ga nog even kijken in de showroom van Dielle zelf om meerdere modellen te bekijken.
Heb nu een vrij groot model bekeken en er is een kleiner model te krijgen en dat heeft meer mijn voorkeur.

laat het hier zsm horen.



#7 Gast_Anne_*

Gast_Anne_*
  • Guests

Geplaatst op: 30 July 2015 - 01:06 PM

Ben benieuwd naar die Dielle: ik kende dit merk nog niet. Weten jullie of er ook een leverancier is in de buurt van Utrecht is of wordt hij alleen geleverd vanuit Raalte?



#8 Gast_Anne_*

Gast_Anne_*
  • Guests

Geplaatst op: 30 July 2015 - 01:14 PM

Ben benieuwd naar die Dielle: ik kende dit merk nog niet. Weten jullie of er ook een leverancier is in de buurt van Utrecht is of wordt hij alleen geleverd vanuit Raalte?

oh, dat is iets te snel: ik heb net een overzicht van dealers in NL gevonden



#9 Gast_Jubbe_*

Gast_Jubbe_*
  • Guests

Geplaatst op: 31 July 2015 - 08:01 AM

Volgens mij zit de fabriek plus showroom in Raalte en hebben ze dealers door Nederland hoe dan ook ik ga dit systeem ook eens even bekijken ben erg benieuwd.

zit zelf in Amsterdam dus zal eens kijken wie hier in de buurt zit.



#10 Gast_Rickmeister_*

Gast_Rickmeister_*
  • Guests

Geplaatst op: 31 July 2015 - 10:26 AM

Wat is er zo speciaal aan die Dielle dan?



#11 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 04 August 2015 - 07:44 AM

Dit is de enige pelletkachel met een bodemvoeder, hierdoor is er een ander brandbeeld oftewel rustiger vuur.



#12 Gast_Joost_*

Gast_Joost_*
  • Guests

Geplaatst op: 07 August 2015 - 08:11 AM

Heb hem mogen bewonderen bij een dealer en hij is inderdaad veel mooier met het vuur vele malen rustiger. ook erg prettig dat je minder schoon moet maken en dat ik niet meer aan dure pellets vastzit.



#13 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 31 August 2015 - 09:16 AM

Het blijft een gaaf systeem he! :)



#14 turkoois

turkoois

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 5 Posts:

Geplaatst op: 23 January 2016 - 11:01 PM

IK heb hele goede ervaring met een pelletkachel rendement 84%
Sinds november 2010 heb ik deze kachel en ben er zeer tevreden over.  . De Nederlandstalige handleiding was ook erg duidelijk. In die vijf jaar stoken heb ik nooit echt problemen gekend met de kachel.

Omdat ik veel in mijn aangrenzende garage aan het hobby en ben, heb ik sinds gisteren een nieuwe kachel met kanalisatie laten plaatsen. Met de kanalisatie verwarm ik mijn garage indien nodig.
Uiteraard is dat weer een (merk)l kachel geworden. Het is de MErk  met kanalisatie geworden. Deze kachel heeft een rendement van 98 % en is zeer stil vergeleken bij mijn vorige Merk kachel. Het mooie van deze kachel is: Op P1 (vermogen1) draait de kamerventilatie niet. Aangezien ik een zeer goed geïsoleerd huis heb, stook ik bijna altijd op P1. Hierdoor hoor ik dus geen kamer ventilator, en is het dus een hele stille kachel. Maar het viel me op dat deze kachel zelfs op P5 erg weinig geluid hoor. Dat vind ik toch wel een heel erg mooie bijkomstigheid. De kachel gaat ook regelmatig uit en vanzelf weer aan. (Thermostaat gestuurd.), heb ik de kachel nu in Limburg kunnen kopen bij Pelletkachel center in Geleen. De kachel is gisteren zeer netjes en goed geïnstalleerd en keurig afgesteld. Tevens heb ik er nog een aantal zakken pellets bij gekregen. Het zijn GK pellets. Deze ga ik nu ook eens uitproberen. Normaal stook ik altijd Elite pellets (Sinds drie jaar)

Groetjes, Chris van Kasteren Venlo



#15 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 27 January 2016 - 02:30 PM

beste Turkoois, de dealer waar u heeft gekocht wil niet op onze website staan dus heb ik zijn naam moeten verwijderen.






Hosting en Seo door
scheiding