Ga naar inhoud


lampen
zonnepanelen
laptops4all
Foto
- - - - -

Gasbesparing Met Pelletkachel

gasbesparing

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Pieter

Pieter

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 1 Posts:

Geplaatst op: 26 April 2015 - 08:25 AM

Mijn naam in Pieter en ben nieuw op dit gebied.
Voor komende winter wil ik graag een pelletkachel kopen.
Ik ben onlangs bij een bedrijf geweest die deze kachels verkoopt en heb mij in de basis laten informeren.
Nu weet ik ook deze verkopers veelal in hun eigen straatje praten en wil op deze manier de ervaringen en tips horen via dit forum.
Niet dat ik deze man niet geloof maar hij had een kachel staan die met 200 euro korting weg mocht.
Als ik nu even tekende, kon ik hem kater wel ophalen.
Dat komt bij mij iets te dringend over en heb dat uiteraard afgeslagen.
Waar het mij eerst om gaat is hoeveel gas ik nu (globaal) eigenlijk kan besparen op jaarbasis.
Hierin meegerekend de kosten van goede kwaliteit pellets ingekocht per pallet.
Het gasverbruik is ongeveer 2.400 M3.
Kamerruimte c.a. 80 M3.
Huis is (nog) niet super geïsoleerd, is een wat oudere woning.

#2 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 28 April 2015 - 08:09 AM

In principe is de stelregel dat je ongeveer 35% bespaart gezien het verschil van je brandstof.
Het type pelletkachel maakt verschil zoals cv,kanalisatie of een vrijstaande pelletkachel.

Ook de manier van stoken is goed om na te kijken, zo heb je de pelletkachels met een branderbak
of het nieuwe systeem van Dielle welke pellets via de bodem in de stookkamer drukt en waar het type pellet niet meer uitmaakt aangezien er geen branderbak meer is die kan verstoppen.
Kijk ook goed naar het rendement en welke keuring daar op los is gelaten.
 



#3 Gast_sonja_*

Gast_sonja_*
  • Guests

Geplaatst op: 18 January 2016 - 06:34 PM

hoi

 

ook ik ben echt een leek op dit gebied.  Ik kan er ook geen testen van vinden, ik lees wel dat er vaak gedoe is met kachels. 

Wat is nou echt een goede pelletkachel???  

 

groet



#4 Gast_Riek_*

Gast_Riek_*
  • Guests

Geplaatst op: 18 January 2016 - 08:41 PM

Wij hebben nu sinds begin dit jaar een Dielle staan en zijn er zeer content mee.

Vrienden van ons hadden deze kachel al maar een vrij grote versie en wij hebben gekozen voor de kleine een Grecale.

ik vind het vuur mooier en je hebt er minder onderhoud mee hoe plaats je trouwens fotos hier?



#5 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 19 January 2016 - 07:46 AM

Foto's kunnen geplaatst worden na dat u zich geregistreerd heeft, gasten kunnen mee communiceren maar hebben minder mogelijkheden dan geregistreerde leden.






Hosting en Seo door
scheiding