Ga naar inhoud


- - - - -

Nieuwe Pelletkachel


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Gast_Wilma_*

Gast_Wilma_*
  • Guests

Geplaatst op: 10 March 2015 - 07:39 PM

Hallo, 

 

WIj hebben sinds een kleine week een pelletkachel laten installeren in onze woning. Het is een cola beauty die gekanaliseerd is naar de keuken en de gang. 

 

Ik merk dat ik er ontzettend aan moet wennen. Op het moment start hij pas als de temperatuur 3 graden onder de gewenste temperatuur is. Dit wordt veranderd naar 2 graden. 

 

Ook heb ik een probleem dat hij niet uit gaat als het te warm wordt in de kamer. De leverancier van de kachel komt deze week langs om te kijken wat het probleem is. Nu schakel ik hem uit als er een storing is. 

 

Maar waar ik het meest aan moet wennen is dat het best wel snel warm wordt in de kamer en dan vervolgens dus pas aan gaat als het weer kouder wordt. Ik was in de veronderstelling dat de kachel de warmte beter zou doseren.... Iets meer pellets als het te koud zou worden en wat minder als het te warm zou worden. 

 

Kan de kachel ook ingesteld worden dat er minder pellets afgegeven worden? We hebben hem steeds al op de laagste stand staan. 

 



#2 Gast_jibbe_*

Gast_jibbe_*
  • Guests

Geplaatst op: 10 March 2015 - 08:17 PM

Daarom is bij het advies het laagste kw vermogen zo belangrijk. Een pelletkachel geeft een bepaald vermogen in zijn lage stand en bij een te kleine kamer kan dit teveel zijn.

#3 Gast_Pelletkachelhome_*

Gast_Pelletkachelhome_*
  • Guests

Geplaatst op: 10 March 2015 - 10:04 PM

Hallo,

Het zou best kunnen zijn dat de pellettoevoer wat lager gezet kan worden.

Dit kan uw leverancier voor u bekijken en uitvoeren.

Hier zijn ook grenzen aan als hij te laag staat kan hij uitgaan of hij gaat roeten.

vr. gr. Pelletkachelhome



#4 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 11 March 2015 - 07:14 PM

Bedankt voor de reacties. Vanavond is de monteur geweest. De pellet toevoer is lager gezet. Vandaag stroomde de vuurschaal bijna over.

Nu start hij op als de temperatuur 2 graden lager is en koelt ook op tijd weer af.

Hopelijk gaat het nu beter.




Hosting en Seo door
scheiding