Ga naar inhoud



This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 Gast_waalstra_*

Gast_waalstra_*
  • Guests

Geplaatst op: 19 February 2015 - 02:51 PM

goeiedag! wij hebben een pelletkachel maar hebben een enorm probleem met deze gekregen.
Nou zijn we er achter dat het in ieder geval een chinese pelletkachel betreft en dat wij hier van onze verkoper ook geen oplossing voor kunnen verwachten.

als de pelletkachel brand is er niks aan de hand tot dat ik hem uit zet! op het moment dat ik hem uitzet dan gaat de kachel blazen om de pellets op te branden maar het grote probleem is dat hij dan ook pellets blijft werpen.
Nu is het geval dus dat de ventilator vol aan staat en er in volle vaart heel veel pellets bij komen! de kachel werd zo heet dat ik de stekker er maar heb uitgetrokken om hem te stoppen en toen had ik de kamer onder de rook.

de afvoer gaat achter de kachel rechtstreeks naar achter en dan naar beneden om bij de tegels weg te blazen want daar hebben we een grind opgelegd zodat je de buis niet zo ziet.

wie kan mij helpen!



#2 Gast_Pelletkachelhome_*

Gast_Pelletkachelhome_*
  • Guests

Geplaatst op: 19 February 2015 - 06:08 PM

Hallo ,

Voor wat betreft de storing in de aansturing van de vijzelmotor moet je je denk ik toch wenden tot de verkoper of importeur.

Ik weet niet hoe oud de kachel is misschien zit er nog garantie op.

De kachels die wij verkopen hebben allemaal een rookgastemperatuurbeveiliging als hij te heet word schakeld de kachel uit.

Als je de rooggasafvoer eerst 2meter naar boven brengt en dan naar buiten dan heb je enige natuurlijke trek.

Als dan de stroom wegvalt dan gaat de meeste rook naar buiten.

In de situatie zoals u die schetst (geen enkele natuurlijke trek)dan blijft in dat geval een groot gedeelte van de rook in het vertrek.

vr. gr. Pelletkachelhome.



#3 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 20 February 2015 - 08:13 AM

als ik zo uw situatie zie met het rookkanaal mag u blij zijn dat u geen brand heeft gehad..

De rookgassen konden niet goed worden afgevoerd waardoor nu waarschijnlijk uw moederbord een opdonder heeft gehad en er een relais blijft hangen voor de pelletmotor.
Dit is niet de eerste keer dat ik dat tegen kom met deze toestellen.

 

mensen aub sluit uw pelletkachel aan op een werkend kanaal om problemen te voorkomen!






Hosting en Seo door
scheiding