Ga naar inhoud


lampen
zonnepanelen
laptops4all

Pelletkachel Met Geveldoorvoer Voorkant Onder Overstek?

voorkant pelletkachel geveldoorvoer onder overstek

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 Gast_Esther_*

Gast_Esther_*
  • Guests

Geplaatst op: 24 November 2014 - 02:14 PM

Hallo,

 

Wij zij van plan een pelletkachel aan te schaffen, waarbij wij gebruik moeten maken van en geveldoorvoer, omdat wij geen mogelijkheid hebben voor een rookkanaal met dakdoorvoer. Nou heb ik een aantal vragen, omdat de berichten op internet hierover tegenstrijdig zijn. 

 

1. de geveldoorvoer zou aan de voorkant komen op ong. 2 mtr hoogte en ong. 3 mtr van de erfscheiding met de buren. Mag dit?

2. de geveldoorvoer komt ong. 50 cm onder de overstek van ons dak uit (onze eerste verdieping is al schuine kap). Kan dit problemen geven? Een stuk hoger het dak op (op ong. 1 mtr begint een dakkapel).

3. Hoe zit het met de kans op roetuitstoot op de gevel/ onderkant overstek?

4. hoe zit het met de geuruitstoot vd kachel? 

5. Ik neem aan dat e.a. ook afhankelijk is van het type kachel? Wij hebben nu de Edilkamin Logo op het oog.

 

Hoop dat iemand ons verder kan helpen! Alvast bedankt.

 



#2 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 24 November 2014 - 02:58 PM

Als je probleemloos wilt stoken is het van belang een goed werkend rookkanaal te bouwen, dit houd in:

 

Kanaal naar het dak werken

nooit ergens onder laten uitmonden zoals hout of andere brandbare delen.

 

Uw gevel zal verkleuren door een pelletkachel, het is roet wat ontstaat bij het ontsteken en dat geeft nou eenmaal een kleur af.
Ook tijdens het brandend zul er altijd iets vrij komen, het is nou eenmaal een fosiele brandstof en deze geven ook geur af.

Het is overigens wel vele malen schoner als een gewone houtkachel.

Ik zou iig kijken naar een pelletkachel met luchtmeting of gebalanceerde onderdruksensor.



#3 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 25 November 2014 - 10:10 AM

Bedankt voor de info! 






Hosting en Seo door
scheiding