Storing extraflame dorina.
#1
Geplaatst op: 23 November 2014 - 01:47 PM
Wij hebben een jaar geleden een nieuwe pelletkachel van het merk Extraflame gekocht. Type '" Dorina". Helaas is een tijdje geleden het bedrijf waar onze kachel vandaan komt failliet gegaan en vorige week gaf onze kachel een storing aan met deze melding " All clear check up 2 -.15c". Sindsdien valt hij na eventjes branden weer uit. Ik heb voor dat wij gingen stoken de complete kachel gereinigd en heeft zonder problemen gebrand. Gezien wij nog garantie op de kachel hebben weten wij nu niet wat we moeten doen. We kreeg het advies van een kachelspecialist bij ons uit de buurt om contact op te nemen met Extraflame in Italie maar ik kan hier geen informatie over vinden. Mijn vrouw vond wel een Nederlandse importeur die wij uiteraard een mail hebben gestuurd helaas nog geen reactie mogen ontvangen. Mijn vraag aan jullie is weet iemand wat er defect is en kan iemand ons helpen met hoe wij nu verder actie kunnen ondernemen vanwege onze garantie.
Groeten Wilbert.
#2 Gast_pelletkachelhome_*
Geplaatst op: 23 November 2014 - 04:59 PM
De nederlandse importeur geeft garantie op de kachels die door hem zijn geimporteerd.
Als het bedrijf waar u destijds uw kachel heeft gekocht dealer was van deze importeur dan zal de inporteur de garantie waarnemen.
Als u uw kachel van iemand heeft gekocht die de kachels via een omweg naar Nederland heeft gehaald (grijze inport) dan moet u ook via deze omweg uw garantie verhalen.
Dit is na te vragen met vermelding van serienummer (staat op binnenkant pelletbunker)
U kunt ook een dealer vragen of die u een tip kan geven of de kachel komt repareren .
Dit zal niet onder de garantie vallen.
vr. gr. Pelletkachelhome
#3
Geplaatst op: 24 November 2014 - 07:53 AM
Goedendag Wilbert,
Wij zijn de importeur voor Extraflame in Nederland.
Hetgeen wat Pelletkachelhome beschrijft is correct, de pelletkachel moet wel via een officieel dealer zijn gekomen om u vervolg garantie te bieden.
Helaas worden deze pelletkachel wel eens via een andere weg aangeboden met alle gevolgen van dien... zoals u dus nu ervaart.
Onze dealers hebben een volledige technische cursus afgeled en weten waarover zij praten, dit geld helaas niet voor de dozenschuifers.
U zegt een email te hebben gestuurd naar de importeur maar heb niks kunnen vinden in de email.
Bel ons gerust even op 0572-354250 wij gaan kijken waar u toestel vandaan komt dmv het serienummer... is dit via grijze import dan is er helaas geen garantie, was het een dealer van ons kunnen wij de garantie overnemen.
De foutmelding die u beschrijft heeft te maken met de luchtsensor, het kan zijn dat hier stof in is gekomen, bel maar even dan kan ik u iig een tip geven maar zoals gezegd onderdelen en reparatie zal waarschijnlijk niet onder garantie vallen.
#4
Geplaatst op: 25 November 2014 - 06:12 PM
Goedendag Wilbert,
Wij zijn de importeur voor Extraflame in Nederland.
Hetgeen wat Pelletkachelhome beschrijft is correct, de pelletkachel moet wel via een officieel dealer zijn gekomen om u vervolg garantie te bieden.
Helaas worden deze pelletkachel wel eens via een andere weg aangeboden met alle gevolgen van dien... zoals u dus nu ervaart.
Onze dealers hebben een volledige technische cursus afgeled en weten waarover zij praten, dit geld helaas niet voor de dozenschuifers.
U zegt een email te hebben gestuurd naar de importeur maar heb niks kunnen vinden in de email.
Bel ons gerust even op 0572-354250 wij gaan kijken waar u toestel vandaan komt dmv het serienummer... is dit via grijze import dan is er helaas geen garantie, was het een dealer van ons kunnen wij de garantie overnemen.
De foutmelding die u beschrijft heeft te maken met de luchtsensor, het kan zijn dat hier stof in is gekomen, bel maar even dan kan ik u iig een tip geven maar zoals gezegd onderdelen en reparatie zal waarschijnlijk niet onder garantie vallen.
Hallo.
Vanmorgen gesproken met een medewerker van Euron kachelspeciaalzaak. Duidelijke tekst en uitleg gekregen op onze vragen. De mail is inmiddels verstuurd naar de fabriek in Italie. Zodra wij meer informatie hebben neem ik weer contact met jullie op. Nogmaals bedankt.
Met vriendelijke groet.
Wilbert van Gelder.
#5
Geplaatst op: 29 November 2014 - 12:21 PM
Groeten Wilbert.