Ga naar inhoud


Foto
- - - - -

moduleren en stand-by


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Tuella

Tuella

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 Posts:

Geplaatst op: 07 November 2014 - 11:24 AM

Hallo,

ik heb een Dorina ExtraFlame die prima bevalt. Ik heb hem nu het kouder wordt op stand-by staan zodat ik er verder geen omkijken naar zou moeten  hebben. Nu heeft deze kachel echter een modulerende werking en stand-by gaat pas werken als het twee graden warmer is dan de ingestelde temperatuur en hij slaat weer aan als het twee graden kouder is dan de ingestelde temperatuur. Bij modulatie blijft de temperatuur echter zo'n beetje hangen rond de ingestelde temperatuur zodat stand-by niet aanslaat. 

Kan ik dat moduleren uitzetten en zo ja....hoe? Als het niet uitgezet kan worden dan heeft stand-by geen zin en kan ik hem beter handmatig uitdoen. Punt is alleen dat iedere keer als ik hem uitdoe hij de final cleaning uit gaat voeren. Maar als ik de hele dag weg ben en hij blijft in modulatie branden kost het wel heel veel pellets. Zolang het niet vriest vind ik het niet nodig continue te verwarmen. Wie weet raad???



#2 Gast_pelletkachelhome_*

Gast_pelletkachelhome_*
  • Guests

Geplaatst op: 07 November 2014 - 06:04 PM

Hallo, Moduleren uitzetten zal niet lukken.

Als je overdag niet thuis bent dan kan je de temperatuur ook wat lager zetten en de stand-by ingeschakeld laten staan.

Als je weer thuis bent zet je de temperatuur weer wat hoger.

Hou er wel rekening mee als de kachel vaker wordt opgestart dat dit de levensduur van de ontsteekpen niet ten goede komt.

Tijdens de opstart is het rendement ook iets lager.

vr. gr. Pelletkachelhome



#3 Ronald

Ronald

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 7 Posts:

Geplaatst op: 08 November 2014 - 07:41 AM

Ik heb twee ecosyanden een voor modulerend en een voor continu branden die inte stellen is op hoeveelheid
Misschien heb jij die ook

#4 Tuella

Tuella

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 Posts:

Geplaatst op: 09 November 2014 - 10:30 AM

Bedankt voor de antwoorden. Denk inderdaad dat ik de kachel maar wat lager moet zetten dan. Ik heb geen twee eco standen. Dat zou de oplossing zijn, :).

Enfin, was een vraagje waard. 






Hosting en Seo door
scheiding