Ga naar inhoud


lampen
zonnepanelen
laptops4all
- - - - -

pelletkachel orientatie


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 Gast_naamniettoegestaan_*

Gast_naamniettoegestaan_*
  • Guests

Geplaatst op: 10 November 2014 - 09:46 AM

Goedemorgen allemaal,

 

Ik woon in een woonboerderij van ca 1100m3 (250m2 vloeroppervlakte, verdieping nog niet in gebruik) met een bijgebouw (losstaand, bewoond) van ca.200/250m3 en overweeg door de hoge propaanprijzen een overstap naar een pellet CV ketel.

 

Nu heb ik wat vragen en hopelijk kunnen jullie me op weg helpen:

  1. welke capaciteit ketel kan ik het beste nemen?
  2. waar kan ik offertes aanvragen? Als ik namelijk google op pelletkachel cv dan krijg ik allemaal woonkamermodellen met een cv koppeling, echter die zoek ik niet aangezien ik al een hele mooie kachel heb en ik waarschijnlijk een grotere capaciteit nodig heb dan zo'n sierpelletkachel.
  3. er zit ongetwijfeld verschil in pellets, waarom deze verschillen en voor welke pellet kan ik in mijn situatie het beste kiezen?
  4. hoe kan ik uitrekenen wat mijn besparing is van pelletketel vs propaangas en wat de terugverdientijd is?
  5. hoe lang gaat een pellet cv ketel mee?
  6. is er sprake van geluidsoverlast die de ketels veroorzaken?
  7. welke tips hebben jullie nog voor mij?


#2 Euron kachels

Euron kachels

    expert

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 92 Posts:

Geplaatst op: 10 November 2014 - 09:08 PM

Hoi John,

 

1.De capaciteit hangt af van het aantal afnemers en de ruimte's (aantal radiatoren en eventuele vloerverwarming en meters leiding geïsoleerd en ongeïsoleerd.)

2.Wij kunnen je helpen aan een zogenoemde pelletketel

3.Pellets zijn inderdaad belangrijk voor een juiste verbranding, als je nog even geduld hebt er komt een pellet cv systeem met bodemvoeder die hebben geen last met verschil in pellets.

4.Besparing hangt af van je verbruik nu en de isolatie van je woning.

5.er zijn al ketels van meer dan tien jaar oud, het systeem bestaat al vele malen langer.

6.De ketels zijn iets hoorbaar maar staan meestal ook in een andere stookkuimte.

7.Kom gerust even langs bij onze showroom dan leggen we je nog wat meer uit.

 

Mvg Euron kachels






Hosting en Seo door
scheiding