Ga naar inhoud

Klik hier om pelletkachel onderdelen te bestellen
Foto
- - - - -

Temp. Aanduiding Op De Kachel Veel Hoger Dan Gemeten In Kamer

7 replies to this topic

#1 Algert

Algert

volwaardig lid

• Members
  • Pip Pip
  • 14 Posts:

Geplaatst op: 13 December 2024 - 08:15 PM

Hallo allemaal. Ik ben sinds een aantal dagen de bezitter van een Artel NextGen en heb deze met dank aan Germ deze al voorzien van een set betere parameters.
Wat mij opvalt is dat wanneer de kachel ingesteld staat op 21 graden, de display op de kachel aangeeft dat het al 27 a 28 graden is. Met de instellingen van PR28 (1 graad boven of onder instelling uit/aan) zal de kachel (vermoed) ik vrij snel weer uitgaan, aangezien de interne thermostaat de kachel vertelt dat de 21 graden snel overschreden wordt.
Is het normaal dat de kachelthermostaat een veel hogere waarde aangeeft dan de ruimte thermostaat van de CV en/of een losse thermometer in de woonkamer? beide bevinden zich op ong 3 meter van de pelletkachel.

Logo van Goedkoop Verpakking

#2 Algert

Algert

volwaardig lid

• Members
  • Pip Pip
  • 14 Posts:

Geplaatst op: 13 December 2024 - 08:25 PM

Bij nader inzien, kan het zijn dat de rookgasafvoer te dicht bij de thermostaat zit. doordat onze afvoer door een uitsparing in de muur loopt kon de kachel er niet centraal voor komen te staan met als gevolg dat de kachel uit het midden staat t.o.v. de rookgasafvoer. Ik wil er wel een foto van maken maar zie hier geen optie om die bij te voegen.

#3 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 13 December 2024 - 08:41 PM

sensor verder van afvoer of 6 graden hoger instellen

#4 Algert

Algert

volwaardig lid

• Members
  • Pip Pip
  • 14 Posts:

Geplaatst op: 14 December 2024 - 04:08 PM

Even een gedachte. Zou je ook een draadloze aan/uit thermostaat (zender batterij gevoed) op een nextgen kunnen aansluiten ipv de standaard voeler.

#5 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 14 December 2024 - 08:03 PM

https://pelletkachel...taat-draadloos/

#6 GermWentink

GermWentink

Moderator

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 524 Posts:
  • LocationWenum Wiesel

Geplaatst op: 15 December 2024 - 12:45 PM

Op de nextgen zit de draad met thermostaat aangesloten op de printplaat, waarbij de elektronica de gemeten waarde interpreteert. Als je een aan/uit wifi thermostaat gebruikt moet je daar nog wel een oplossing voor vinden. Het volgens mij dus niet zomaar.

ezgifcom-gif-maker.gif

Mijn pellets stook ik in een 'MCZ-Deco' pelletkachel,
in een 'Artel compact 20kw autocleaning'  met 500Ltr buffer PelletCV,

en in een 'Artel Julia Next' pelletkachel! 

Tuning van Pelletverbruik en parameter instelling via een eigen E-form tool!

#7 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 15 December 2024 - 01:22 PM

draad van voeler 3 meter verlengen met beldraad goedkoopste oplossing

#8 Algert

Algert

volwaardig lid

• Members
  • Pip Pip
  • 14 Posts:

Geplaatst op: 16 December 2024 - 02:12 PM

even verder snuffelen doet mij vermoeden dat het een "doodgewone" PT100 sensor is. dus dat biedt wat mogelijkheden vwbt vervangen / aanpassen / verlengen.. zal er nog eens over prakkeseren

Reageer op dit onderwerp