Ik heb een Punto Fuoco Prezzemolo pelletkachel welke ik graag verder zou willen optimaliseren. Het betreft:
- Punto Fuoco Prezzemolo 7.5 kW
- Besturing micro nova Mod N100
- 6 knops display met 2x display
Er is weinig te vinden over de geavanceerde settings van deze unit. Ik ben er inmiddels achter dat het wachtwoord A9 is en daarnaast lijken de mogelijkheden qua settings erg veel om de Montraux (model 6,8,12) settings waar ik wel de geavanceerde settings met benaming van kon vinden. Echteer zijn de settings compleet anders. Hierbij kan ik niet per stand (1-5) optimaliseren lijkt het, maar alleen aangeven wat de waardes moeten zijn voor de minimale (stand 1) en maximale (stand 5) waardes.
Helaas ben ik de standaard waardes kwijt geraakt omdat na het laden van een databank (o1-o5) de settings al overschreven waren. Ik dacht dit alleen het invoeren van een code was om zo de parameters in te kunnen zien. Huidig draait de kachel wel weer door 1 van deze databanken te kiezen, maar in mijn ogen niet optimaal.
De pellets die ik huidig gebruik:
- HS Timber
- Dichtheid: 600<BD<750 kg per m3
- Naaldhout
Omdat ik huidig aan bijna alle parameters zou kunnen twijfelen zou ik dus eigenlijk opnieuw moeten beginnen. Idee zou zijn om met de hoogste stand te beginnen om later de lagere stand te optimaliseren, waardoor alles daar tussen automatisch ingesteld wordt.
Wat ik huidig maar ook voorheen veel zag is dat binnen 1 dag stoken er rondom de verbrandingskamer al heel erg veel as lag en ook het raampje snel zwart werd: verbranding niet goed. Ook lijkt het er op dat de as niet volledig verbrand is ik zie namelijk ook vaak met name bij het laden een paar hete as spetters omhoog springen.
De smoke temperature zit gemiddeld rond de 170 graden. Is dat vrij hoog of normaal?
Is er ergens een goede handleiding om dit juiste af te stellen? Heeft iemand tips etc.