Ga naar inhoud


- - - - -

Verschil In Temperatuur Voor Kachel Opnieuw Aangaat


3 replies to this topic

#1 Gast_Sentrix_*

Gast_Sentrix_*
  • Guests

Geplaatst op: 23 September 2024 - 06:57 AM

Hallo

Ik heb een pelletkachel van het merk selecta. Hiervan zijn wij al meerdere jaren heel tevreden.

Maar nu vroeg ik me het volgende af. Wanneer ik de kachel bijvoorbeeld instel op 23 graden, dan springt deze aan vanaf 21 graden en verwarmt hij tot de ruimte 25 graden is om dan terug uit te gaan. Ik zou dit echter willen aanpassen. Het verschil is nu 2 graden. Ik zou dit naar 1 graad willen terug brengen. Wanneer ik de kachel op 23 zet en de kamertemperatuur is 22 wil ik dat hij aanspringt en opwarmt tot 24 graden.

Is dit mogelijk?

#2 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 23 September 2024 - 09:36 AM

kode A9 menu 8-4-06

Delta T° ruimtethermostaat waarde 2 naar 1

succes !

 



#3 Kachels en meer

Kachels en meer

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 Posts:
  • LocationNederland

Geplaatst op: 04 October 2024 - 01:06 PM

Hallo

Ik heb een pelletkachel van het merk selecta. Hiervan zijn wij al meerdere jaren heel tevreden.

Maar nu vroeg ik me het volgende af. Wanneer ik de kachel bijvoorbeeld instel op 23 graden, dan springt deze aan vanaf 21 graden en verwarmt hij tot de ruimte 25 graden is om dan terug uit te gaan. Ik zou dit echter willen aanpassen. Het verschil is nu 2 graden. Ik zou dit naar 1 graad willen terug brengen. Wanneer ik de kachel op 23 zet en de kamertemperatuur is 22 wil ik dat hij aanspringt en opwarmt tot 24 graden.

Is dit mogelijk?

 

Hallo,

 

Fijn om te horen dat je tevreden bent met je Selecta pelletkachel! Wat je beschrijft heeft te maken met de "hysterese"-instelling van de kachel. De hysterese bepaalt het temperatuurverschil waarbij de kachel aan- en uitgaat. Momenteel is dit verschil bij jouw kachel 2 graden, waardoor hij begint te verwarmen als de temperatuur 2 graden onder de ingestelde waarde komt, en stopt bij 2 graden erboven.

 

In veel gevallen kan de hysterese-instelling worden aangepast via het bedieningspaneel van de kachel of in het menu van de thermostaat. Je zou in het instellingenmenu kunnen zoeken naar opties die betrekking hebben op "hysterese" of "temperatuurverschil". Daar kun je dit verschil vaak verlagen naar bijvoorbeeld 1 graad, zodat de kachel aan gaat bij 22 graden en uit bij 24 graden wanneer je hem instelt op 23 graden.

 

Als je het niet kunt vinden, raad ik aan de handleiding van de kachel erbij te nemen of contact op te nemen met de leverancier voor specifieke instructies voor jouw model. Ze kunnen je stap voor stap door de instellingen helpen.

 

Hopelijk lukt het hiermee!


Ontdek vele mooie modellen houtkachels in de pelletkachel showroom Gelderland te Nunspeet!


#4 GermWentink

GermWentink

    Moderator

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 450 Posts:
  • LocationWenum Wiesel

Geplaatst op: 04 October 2024 - 01:20 PM

UT04 "PR28 Aan/uit instelling boven ingestelde kamer temp. Indien er graden ingesteld zijn zal kachel aan of uit gaan als kamertemp. boven of onder ingestelde temp. komt" op waarde 1 zetten zoals Gast-Gast al aangaf. 

 


ezgifcom-gif-maker.gif

Mijn pellets stook ik in een 'MCZ-Deco' pelletkachel,
in een 'Artel compact 20kw autocleaning'  met 500Ltr buffer PelletCV,

en in een 'Artel Julia Next' pelletkachel! 

Tuning van Pelletverbruik en parameter instelling via een eigen E-form tool!

 




Reageer op dit onderwerp