Jump to content


- - - - -

School Project Pelletkachel


2 replies to this topic

#1 Gast_Chiel Kamperman_*

Gast_Chiel Kamperman_*
  • Guests

Posted 12 January 2023 - 12:46 PM

Beste mensen,

 

Voor school moet ik de markt van de pelletkachel onderzoeken en heb hier een paar vragen over:

 

voor het marktonderzoek:

Wat is de vraag naar pelletkachels in Nederland en welke factoren beïnvloeden deze vraag?
Welke merken en modellen van pelletkachels zijn het populairst onder consumenten in Nederland en waarom?
Wat zijn de prijzen van pelletkachels in Nederland en hoe verhouden deze zich tot andere verwarmingssystemen?
Welke trends en ontwikkelingen zijn er op dit moment gaande op de Nederlandse markt voor pelletkachels en hoe zullen deze de markt in de toekomst beïnvloeden?
Wat zijn de meningen van consumenten over pelletkachels en welke knelpunten worden er genoemd?
Welke maatregelen zijn er genomen om de verkoop van pelletkachels te stimuleren en welke zijn effectief gebleken?
elke partijen zijn betrokken bij de distributie van pelletkachels in Nederland en hoe zijn deze verdeeld over de markt?

 

Technische vraagstukken marktonderzoek

Wat zijn de belangrijkste technische specificaties en ontwerpkenmerken van een pelletkachel

hoe beïnvloeden deze factoren de efficiëntie en prestaties van de kachel?
Wat zijn de verschillende soorten brandstof die kunnen worden gebruikt in pelletkachels
hoe beïnvloedt de keuze van brandstof de efficiëntie en milieueffecten van de kachel?
Hoe kan ik de juiste grootte van een pelletkachel kiezen voor mijn ruimte
hoe kan ik de juiste plaatsing van de kachel in mijn huis bepalen om de efficiëntie te maximaliseren?
Wat zijn de verschillende soorten ventilatie- en afvoersystemen die beschikbaar zijn voor pelletkachels
hoe kan ik de juiste keuze maken voor mijn situatie?
Wat zijn de verschillende soorten bedienings- en automatiseringsopties die beschikbaar zijn voor pelletkachels
hoe kunnen deze worden gebruikt om de efficiëntie en gebruiksgemak te verhogen?
Wat zijn de belangrijkste onderhouds- en veiligheidsprocedures die ik moet volgen voor mijn pelletkachel,

hoe kan ik problemen snel en veilig oplossen als ze zich voordoen?

 

Het zijn een heleboel vragen maar het zou fijn zijn als jullie me hiermee konden helpen.
Als ik het gehele onderzoek heb staan en is beoordeeld zal ik hem hier terug plaatsen!

 

Groetjes Chiel



#2 GermWentink

GermWentink

    Moderator

  • Members
  • PipPipPip
  • 421 posts
  • LocationWenum Wiesel

Posted 12 January 2023 - 01:28 PM

Dag Chiel,

 

wat goed dat jouw school aandacht besteed aan het mooie fenomeen PelletKachel. Je hebt geluk wat ik heb maar liefst drie verschillende pelletkachels waarvan er één een pellet-CV installatie is. Je mag me een PB bericht sturen om een afspraak te maken voor een vraaggesprek. 

 

Germ Wentink 


ezgifcom-gif-maker.gif

Mijn pellets stook ik in een 'MCZ-Deco' pelletkachel,
in een 'Artel compact 20kw autocleaning'  met 500Ltr buffer PelletCV,

en in een 'Artel Julia Next' pelletkachel! 

Tuning van Pelletverbruik en parameter instelling via een eigen E-form tool!

 


#3 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Posted 12 January 2023 - 06:30 PM

op google ook veel antwoorden





Reply to this topic



  


Hosting en Seo door
scheiding