Ga naar inhoud


lampen
zonnepanelen
laptops4all
- - - - -

Houtpellets en pelletkachels cijfers Nederland


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 Gast_Wouter Vermeers_*

Gast_Wouter Vermeers_*
  • Guests

Geplaatst op: 29 July 2014 - 11:26 AM

Geachte Pelletkachelforum, en mede-forumenaars,

 Voor mijn studie ben ik onderzoek aan het doen naar de markt van houtpellets en pelletkachels.

Het marktonderzoek richt zich op de particuliere en klein zakelijke markt (agrarische sector e.d.; en dus niet de grote energie/biomassa bedrijven)

Graag vraag ik of er informatie bekend is bij of dat er bij derden cijfers/trends/ontwikkelingen beschikbaar zijn over de markt, en dan met name hoeveel ton houtpellets per jaar worden verbruikt (in vergelijking met vorige jaren, en hoe ziet de toekomst eruit?) en de mate van de opkomst van de pelletkachel in de particuliere en klein zakelijke markt.

Het zou fantastisch zijn, mochten jullie mij kunnen helpen of eventueel doorverwijzen naar een organisatie die over deze cijfers/trends/ontwikkelingen beschikt!
 
Bij voorbaat dank,
 
Met vriendelijke groet,
 
Wouter Vermeers

 



#2 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 29 July 2014 - 11:58 AM

Hallo Wouter,

 

Er is iig te zien aan de statistieken dat pelletkachel de afgelopen 3 jaar verdubbeld zijn en er veel meer interesse is gekomen in duurzaam stoken.
Als forum eigenaar kan ik je wel de gemiddelde zoek statistieken toe doen maar niet de verkoop want ik adviseer met dit forum.
Ook kan ik wel een opvraag doen hoeveel ton er ongeveer per jaar wordt verstookt in Nederland.
Wellicht zijn er andere bedrijven die bij ons op het forum zitten die meer kunnen bieden.



#3 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 29 July 2014 - 12:00 PM

heb hem ook even voor je op twitter gezet. https://twitter.com/Pelletkachelfor



#4 Gast_Wouter Vermeers_*

Gast_Wouter Vermeers_*
  • Guests

Geplaatst op: 30 July 2014 - 07:54 AM

Bedankt voor uw bericht!

 

Het zou fantastisch zijn mocht u mij die cijfers kunnen doorsturen, bovenstaande gaat natuurlijk over de Nederlandse markt,

 

U kunt mij mailen op [email protected]

 

Alvast hartelijk dank,

 

Met vriendelijke groet,

 

Wouter Vermeers



#5 Gast_Wouter Vermeers_*

Gast_Wouter Vermeers_*
  • Guests

Geplaatst op: 19 August 2014 - 07:42 AM

Hallo allemaal!

 

Helaas heb ik tot op heden erg weinig informatie kunnen vinden (en dus inzicht kunnen krijgen) in de particuliere en zakelijke markt (vooral qua grote en gebruik).

 

Het zou echt super zijn mochten er mensen zijn die beschikken over juiste informatie en mij hierbij verder willen helpen!

 

Nogmaals hartelijk dank (alle informatie betreffende marktgegevens houtpellets zijn welkom!)

 

Met vriendelijke groet,

 

Wouter Vermeers

[email protected]

 



#6 Gast_Wouter Vermeers_*

Gast_Wouter Vermeers_*
  • Guests

Geplaatst op: 01 September 2014 - 11:22 AM

Update:

 

Beste forumleden- en bezoekers,

 

Beetje bij beetje kom ik aan meer marktinformatie door te blijven zoeken en contacten te leggen; helaas is het toch erg moeilijk om bruikbare marktinformatie te verkrijgen. Daarom houd ik mij nogmaals aanbevolen als er mensen zijn die mij kunnen helpen!

 

Alsmede zit ik met een vraag betreffende de houtpellets prijzen in Nederland:

 

Hoe fluctueren de prijzen van houtpellets in Nederland per maand? (in de zomer zijn de houtpellets vaak goedkoper dan in de winter..) 

 

Alle hulp is welkom,

 

Bedankt alvast!

 

Met vriendelijke groet,

 

Wouter Vermeers

[email protected]

 



#7 Gast_Erik Fransen_*

Gast_Erik Fransen_*
  • Guests

Geplaatst op: 21 October 2014 - 06:41 AM

Hoi Wouter,

Het verkrijgen van cijfers in de haardenbranche is erg lastig.
Zelf heb ik ook gezocht naar trends en ontwikkelingen (in cijfers) t.o.v. pellet- en CV-haarden.
Hiervoor heb ik contact gezocht met de Nederlandse Haarden- en Kachelbranche (NHK), er werd geantwoord:

''Helaas zijn er geen branchecijfers beschikbaar. Deze branche is onvoldoende georganiseerd, lees niet alle partijen zijn lid van de brancheorganisatie, om over cijfers te beschikken.''

 

Voor studenten erg lastig, helaas weinig aan te veranderen.
Zelf heb ik een afspraak gemaakt met een ervaringsexpert in de haardenbranche om e.e.a. te weten te komen.
Daarnaast zijn er wel enkele cijfers te vinden over het aantal houthaarden en rookgaskanalen in Nederland, hier wordt geen onderscheid gemaakt met pellethaarden etc.

Succes met je marktonderzoek!

Vriendelijke groeten,

Erik Fransen


 

 

 

Update:

 

Beste forumleden- en bezoekers,

 

Beetje bij beetje kom ik aan meer marktinformatie door te blijven zoeken en contacten te leggen; helaas is het toch erg moeilijk om bruikbare marktinformatie te verkrijgen. Daarom houd ik mij nogmaals aanbevolen als er mensen zijn die mij kunnen helpen!

 

Alsmede zit ik met een vraag betreffende de houtpellets prijzen in Nederland:

 

Hoe fluctueren de prijzen van houtpellets in Nederland per maand? (in de zomer zijn de houtpellets vaak goedkoper dan in de winter..) 

 

Alle hulp is welkom,

 

Bedankt alvast!

 

Met vriendelijke groet,

 

Wouter Vermeers

[email protected]

 



#8 Timosom

Timosom

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 1 Posts:

Geplaatst op: 01 December 2014 - 10:06 AM

/






Hosting en Seo door
scheiding