Jump to content


- - - - -

Pellet


2 replies to this topic

#1 Gast_Maichel_*

Gast_Maichel_*
  • Guests

Posted 02 December 2022 - 10:08 AM

Hallo Allemaal, mijn naam is Maichel en heb sinds een kleine maand een pelletkachel en wil eigenlijk graag weten welke pellet jullie het beste vinden.

Zoek niet de goedkoopste en ook niet de duurste pellet maar gewoon waar de ervaring goed van is.
Wat is jullie ervaring en waar koop je deze? ik weet dat de prijzen nu hoger zijn maar wordt gezegd dat ze nu al zakken weet iemand daar iets vanaf?

Het liefste zie ik:

  • Merk
  • hoeveelheid as
  • hoeveelheid rommel in de brander
  • kostprijs en ook waar je ze koopt.
  • levertijd
  • wel betaald niks geleverd
  • bruin of witte pellet

Ook als je vind dat een bepaalt merk type echt rommel is of slechte ervaringen mee zijn wil ik dit graag weten om een goed beeld te schetsen van wat er op de markt te koop is.

 



#2 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Posted 02 December 2022 - 01:05 PM

beste pellet bestaat niet elke kachel brand anders. zelf testen



#3 GermWentink

GermWentink

    Moderator

  • Members
  • PipPipPip
  • 421 posts
  • LocationWenum Wiesel

Posted 08 December 2022 - 09:06 PM

Gefeliciteerd met de aanschaf van de pelletkachel. Er zijn inderdaad vele soorten pellets. Na ongeveer 10ton pellets verstooklt te hebben ben ik wel wat ervaring rijker gewotrden. Zelf kies ik nu voor 100% blank naaldhout. en zoek pellets tot aan de 4,8kw verbrandings warmte. Pellets boven de 5kw lijken beter in rendement maar geven vaak "Slakken" een soort hardgeworden stukjes die de branderbak verstoppen of misvormen omdat ze te heet worden.  Bij gecerttificeerde poellets weet je in iedergeval dat ze aan normen voldoen.  Het vlambeeld is voor sommige gebruikers erg belangrijk, terwijl ik altijd ga voor zuinig gebruik en schone verbranding. Welke kachel heb je aangeschaft? 


ezgifcom-gif-maker.gif

Mijn pellets stook ik in een 'MCZ-Deco' pelletkachel,
in een 'Artel compact 20kw autocleaning'  met 500Ltr buffer PelletCV,

en in een 'Artel Julia Next' pelletkachel! 

Tuning van Pelletverbruik en parameter instelling via een eigen E-form tool!

 




Reply to this topic



  


Hosting en Seo door
scheiding