Hallo Germ,
Ben veel aan het experimenteren geweest.
Heb het volgende ontdekt.
Start stop nu geregeld door de beide voelers, de bovenste op 70C de onderste op 63C. Keel start als beide voelers vragen, ketel stop als bovenste voeler voldaan is.
De Delta T op 0C want deze speelt nu geen rol voor de start/stop.
Het wait cooling probleem opgelost door het uitschakelen vd uitlaat ventilator op 70C te zetten ipv de 50C die de standaard parameter is.
Tevens het inschakelen vd circulatie pomp op 70C gezet. Dus onder de 70 stopt deze. Misschien ga ik nog naar 68C om tijdens opstarten vd kachel niet steeds start stop te krijgen vd pomp.
Waarom ik het Wait Cooling kreeg, is dat na het stoppen vd brander, de uitlaat ventilator en de circulatie pomp bleven draaien.
Omdat dan het warme water door de kachel bleef circuleren ging de kachel nu het water staan koelen.
Eerst ontdekte ik waarom de ventilator bleef draaien, stop op 50C (het nakoelen). Toen ik deze parameter had veranderd ging de kachel op hold request. dus op standby.
Daarna ontdekte ik dus dat de pomp ook bleef na draaien, deze temp op 70C gezet. misschien dat ik deze temp nog 2C lager ga zetten op 68C
Resultaat: brander uit= kachel na korte tijd op Hold Request.
Ik draai op hydraulisch schema 4.
Wat zijn jouw gedachten over deze instellingen, omdat ik nu weer even van huis ben kan ik niet de exacte parameters doorgeven.
Groet Jan