Ga naar inhoud

Foto
- - - - -

Artel Compact 20 Kw Auto Clean

2 replies to this topic

#1 Harry-L

Harry-L

beginner

• Members
  • Pip
  • 3 Posts:

Geplaatst op: 18 januari 2022 - 09:00

Hallo Allemaal,  Ik heb ook afgelopen maand artel compact 20 kw auto clean aangeschaft plus 1000 liter buffervat.  

Alles is aan gesloten door een installateur. Op de buffervat zit bovenin 1 sonde. Nu heb ik van een ander installateur gehoord

dat onderin de buffervat ook een sonde moet.  Nu slaat de kachel aan bij 67 graden en slaat uit op 82 graden ook krijg ik dan wait cooling te zien.

Ik had liever gezien dat de kachel bij 60 graden aan slaat en bij 67 graden ongeveer weer uit. 

Volgens mij gaat er nu te veel pallets verloren, omdat de kachel te lang doorbrandt na 82 graden en dan ook nog eens in wait cooling schiet.

Ik hoor graag van jullie hoe jullie daar over denken.

Groetjes Harry

pelletkachel

#2 GermWentink

GermWentink

Moderator

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 130 Posts:
  • LocationWenum Wiesel

Geplaatst op: 19 januari 2022 - 07:34

He dat is toevallig! ik heb ook een Artel 20kw Autoclean en een buffervat. :D Deze kachel kun je perfect inregelen, maar... dan moet ik wel meer weten over je installatie. Je mag me een PB sturen voor overleg.

Ik stook mijn pellets in een 'MCZ-Deco' pelletkachel en in een 'Artel compact 20kw autocleaning' pelletCV  

#3 GermWentink

GermWentink

Moderator

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 130 Posts:
  • LocationWenum Wiesel

Geplaatst op: 21 januari 2022 - 06:33

Kijk maar in je mail  :D

Ik stook mijn pellets in een 'MCZ-Deco' pelletkachel en in een 'Artel compact 20kw autocleaning' pelletCV  

Reageer op dit onderwerp