Ga naar inhoud


lampen
zonnepanelen
laptops4all
- - - - -

Pelletkachel Blijft Roken Na Uitzetten

pellet kachel pelletkachel pelletkachels roken uitzetten

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
10 replies to this topic

#1 Gast_spirt_*

Gast_spirt_*
  • Guests

Geplaatst op: 07 April 2014 - 02:03 PM

sinds een paar weken hebben wij een pelletkachel wat ons tot nu toe heel goed bevalt.
Het enige probleem wat ik heb is dat de pelletkachels blijft roken als je hem uitzet. de ventilator stopt er gewoon mee terwijl hij aan het uitbranden is!

Iemand enig idee hoe dit mogelijk is?



#2 Gast_ramon_*

Gast_ramon_*
  • Guests

Geplaatst op: 07 April 2014 - 06:49 PM

wij hebben hier ook last van giga veel rook na het uitgaan!



#3 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 08 April 2014 - 12:23 PM

Het kan zijn dat uw uitdovingstijd van de pelletkachel te kort staat of de zogenoemde temp threshhold (wachttijd voor temperatuur) van de pelletkachel te hoog staat afgesteld.

welk merk pelletkachel hebben jullie?



#4 Gast_Stefan_*

Gast_Stefan_*
  • Guests

Geplaatst op: 27 April 2014 - 01:17 PM

Hallo,

Ik heb een ling klimosz duo 35 kw en heb inderdaad hetzelfde probleem. Wanneer de vlam goed is uitgesteld rook de kachel niet, maar zodra deze uitstaat begint deze behoorlijk te roken. Lichtbruine tot zwarte rook. Wat kan dit zijn. De wachttijd is ca. 30 min

#5 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 28 April 2014 - 07:45 AM

Hallo Stefan, je hebt een boiler met een startstop dmv een klein gedeelte gloeiende pellets.

het rookkanaal wat er op moet zitten zal minimaal 12 pascal moeten geven om het een gloeiende massa te laten blijven en geen smeulende massa.

ik neem aan dat het rookkanaal tot boven je nok van de woning zit?



#6 Gast_Stefan_*

Gast_Stefan_*
  • Guests

Geplaatst op: 28 April 2014 - 08:06 AM

Hallo,

Ten eerste bedankt voor de reactie.
De rookgasafvoer heeft een lengte van 2,5 mtr, diameter van 150mm en komt niet boven de nok van de schuur uit. Ik neem aan hier al een probleem zit. De smeulende massa die ik nu blijkbaar heb komt dus waarschijnlijk omdat de trek van de schoorsteen te klein is? Begrijp ik dat zo goed?

#7 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 28 April 2014 - 10:14 AM

dat klopt die moet hoger, kanaal is te kort en krijgt valwind op deze manier. je kunt een trekmeting laten verichten deze moet minimaal 12 pascal wezen.



#8 Gast_Stefan_*

Gast_Stefan_*
  • Guests

Geplaatst op: 28 April 2014 - 06:02 PM

Nogmaals bedankt voor de reactie. Ik zal morgen de afvoer gaan verlengen en een meting laten doen. De laatste tijd merkt ik ook een soort harde en glanzende teer aanslag in de kachel. Is hier ook een logische verklaring voor? Ik gebruik wel din+ pellets. Gr

#9 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 29 April 2014 - 10:27 AM

een glanzende laag is creosoot, dus je hebt veel onverbrande rookgassen.

dit heeft met trek te maken en met afstelling van hoeveelheid brandstof.

toestellen met een luchtmeting passen dit zelf aan.



#10 Gast_Stefan_*

Gast_Stefan_*
  • Guests

Geplaatst op: 29 April 2014 - 11:50 AM

Wanneer ik het op internet na zoek herken ik de aanslag inderdaad. Best makkelijk zo'n pelletforum. Bedankt voor alle hulp. Ik heb mijn rookgas verlengd en het lijkt inderdaad stukken beter te gaan. Er blijft nu een klein vlammetje branden wanneer de kachel in wacht staat, ik neem aan dat dit zo hoort? Het afstellen van de vlam blijft wel lastig voor een "leek" ik zie bij kachel al snel een blauwe vlam in plaats van een volle gele vlam zoals je op de filmpjes vaak ziet. Maar dat heeft te maken met de hoeveelheid lucht. Dit kan ik weer regelen met een klep op de ventilator en het toerental van de ventilator. Zijn hier nog enkele vuist regels voor?

#11 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 02 May 2014 - 01:12 PM

hoe meer vlam des te meer hitte in je pelletkachel, wij raden af om zelf met parameters te gaan veranderen.

je zal niet de eerste zijn die een rookgas explosief veroorzaakt.

hoeveel pascal had je rookkanaal nu?






Hosting en Seo door
scheiding