Ga naar inhoud


- - - - -

Pelletkachel Ruit Snel Zwart En Veel Vonkjes


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 Gast_Veldkamp91_*

Gast_Veldkamp91_*
  • Guests

Geplaatst op: 25 November 2020 - 07:33 PM

Mijn pelletkachelruitje is met een dag zwart het gaat om de mcz Amy en er spatten veel vonkjes omhoog wanneer de kachel pellets bij laad. Wat kan ik hier aan doen? Ventilator staat op v 3, de vlam op 4, pellet recept op -13%, en rookgasventilator op +30%. Ik maak gebruik van de eco modus. En gebruik de pellets van tartak olczyk. Zijn goede pellets dacht ik. Helaas kan ik hier geen filmpje sturen hoe mijn kachel brand. Maar misschien kan ik dat iemand die er verstand van heeft even mailen. Bedankt alvast!!

#2 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 25 November 2020 - 09:45 PM

de vonkjes zijn niet heel raar ofzo dat hoort bij dat systeem.

de rookgas snelheid zou ik eerder iets verlagen is wel erg hard... heb je een compleet rookkanaal of ga je direct de muur uit>?

 



#3 Gast_Veldkamp91_*

Gast_Veldkamp91_*
  • Guests

Geplaatst op: 26 November 2020 - 06:36 AM

Kachel staat in uitbouw met plat dak. Gaat daar naar boven door dak heen. Met een 45 graden hoek van 70 cm weer recht omhoog een goede meter en dan met een klein hoekje langs de dakgoot, steekt hij iets boven de dakgoot uit. Waar zou je hem dan op zetten? Hartelijk dank

#4 Gast_Veldkamp91_*

Gast_Veldkamp91_*
  • Guests

Geplaatst op: 26 November 2020 - 11:59 AM

de vonkjes zijn niet heel raar ofzo dat hoort bij dat systeem.
de rookgas snelheid zou ik eerder iets verlagen is wel erg hard... heb je een compleet rookkanaal of ga je direct de muur uit>?



#5 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 26 November 2020 - 07:44 PM

iets boven nok zegt wet



#6 Gast_pelletkachelhome_*

Gast_pelletkachelhome_*
  • Guests

Geplaatst op: 27 November 2020 - 05:37 PM

Hallo,

Als een dealer een MCZ Amy aflevert dan is het gebruikelijk dat bij de ingebruikstelling de onderdruk in de kachel wordt opgemeten. 

De juiste onderdruk wordt dan gerealiseerd door de parameters op de juiste stand te zetten.

Ook de rookgastemperatuur moet gekontroleerd worden en op het juiste temperatuur gebracht worden d.m.v. het pelletrecept.

Dit moet in de verschillende vermogens gebeuren.

Als de ruit erg snel zwart wordt dan zou je de luchtcirculatie achter de ruit kunnen kontroleren.

Ook zou ik het diafragma kontroleren of deze op de juiste plek gemonteerd zit.

Bedenk wel dat de kachel als deze veel op een laag vermogen brandt dit meer vervuiling in de kachel geeft. 

vr.gr. Pelletkachelhome.



#7 Veldkamp91

Veldkamp91

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 Posts:

Geplaatst op: 07 December 2020 - 12:44 PM

Goedemiddag, mijn pelletkachel is wat bijgesteld. Het bedrijf zegt dat het niet beter kan dan dit. Met 2 dagen ziet mijn raampje er zo uit:

#8 GermWentink

GermWentink

    Moderator

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 421 Posts:

Geplaatst op: 07 December 2020 - 03:25 PM

weeg eens in een maatbeker precies een liter pellets af op een huishoud weegschaal.

 

Zelf heb ik een MCZ  Deco die (na lang instellen) de ruit keurig netjes schoonhoud. Ik veeg om de drie dagen een licht grijze waas van de ruit. Als je de liter pellets kunt wegen kan er ingeschat worden welke instellingen je kunt gebruiken.  


ezgifcom-gif-maker.gif

Mijn pellets stook ik in een 'MCZ-Deco' pelletkachel,
in een 'Artel compact 20kw autocleaning'  met 500Ltr buffer PelletCV,

en in een 'Artel Julia Next' pelletkachel! 

Tuning van Pelletverbruik en parameter instelling via een eigen E-form tool!

 





Hosting en Seo door
scheiding