Ga naar inhoud


lampen
zonnepanelen
laptops4all
* * * * * 1 Stemmen

Pelletkachel Milieu


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 Gast_Kippie_*

Gast_Kippie_*
  • Guests

Geplaatst op: 09 December 2020 - 11:14 PM

Ik lees heel veel over de Pelletkachel en het milieu, zoals ik het gelezen heb is een pelletkachel schoon verbranden en schoner als de openhaard en lees op bijvoorbeeld milieu websites dan weer over fijnstof en uitstoot..wat is nou waar? Wil niet vastzitten aan een energie leverancier vandaar dat een Pelletkachel mij juist zo aanspreekt want onze warmtepomp kan met koude dagen het gewoonweg niet trekken.

#2 GermWentink

GermWentink

    Moderator

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 421 Posts:

Geplaatst op: 10 December 2020 - 12:36 AM

Ach al die meldingen over fijnstof, het is maar de vraag hoeveel fijnstof een openhaard, een gasinstallatie en een houtkachel uitstoten. Daar hoor je namelijk nooit wat over. Het is frapant dat ik in december van het ene jaar een subsidie krijg van € 2500,=  voor de aanschaf van een pellet CV installatie en een maand later de subsidie niet meer beschikbaar is vanwege de fijnstof. Wie houdt wie nu voor de gek?  Of zouden er teveel subsidie aanvragen en verstrekkingen zijn geweest?  Mocht het echt noodzakelijk zijn, dan kan er altijd nog een fijnstoffilter aan het eind van de schoorsteen gemonteerd worden.  zie https://schoonenwarm.nl/  Wij gaan mooi gasloos door het leven en genieten van het feit dat je in 2021 alleen al voor energiebelastingen en de opslagduurzame energie per m3 €0,49679  betaald. Bij een voormalig gebruik van 1000 m3 is dat alleen al € 496,= daar komt dan de echte aardgasprijs nog bij. Voor dat geld koop je heeeeel veel pellets en lach je toch iedereen uit!


ezgifcom-gif-maker.gif

Mijn pellets stook ik in een 'MCZ-Deco' pelletkachel,
in een 'Artel compact 20kw autocleaning'  met 500Ltr buffer PelletCV,

en in een 'Artel Julia Next' pelletkachel! 

Tuning van Pelletverbruik en parameter instelling via een eigen E-form tool!

 


#3 GermWentink

GermWentink

    Moderator

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 421 Posts:

Geplaatst op: 10 December 2020 - 09:34 AM

Ach al die meldingen over fijnstof, het is maar de vraag hoeveel fijnstof een openhaard, een gasinstallatie en een houtkachel uitstoten. Daar hoor je namelijk nooit wat over. Het is frapant dat ik in december van het ene jaar een subsidie krijg van € 2500,=  voor de aanschaf van een pellet CV installatie en een maand later de subsidie niet meer beschikbaar is vanwege de fijnstof. Wie houdt wie nu voor de gek?  Of zouden er teveel subsidie aanvragen en verstrekkingen zijn geweest?  Mocht het echt noodzakelijk zijn, dan kan er altijd nog een fijnstoffilter aan het eind van de schoorsteen gemonteerd worden.  zie https://schoonenwarm.nl/  Wij gaan mooi gasloos door het leven en genieten van het feit dat je in 2021 alleen al voor energiebelastingen en de opslagduurzame energie per m3 €0,49679  betaald. Bij een voormalig gebruik van 1000 m3 is dat alleen al € 496,= daar komt dan de echte aardgasprijs nog bij. Voor dat geld koop je heeeeel veel pellets en lach je toch iedereen uit!


ezgifcom-gif-maker.gif

Mijn pellets stook ik in een 'MCZ-Deco' pelletkachel,
in een 'Artel compact 20kw autocleaning'  met 500Ltr buffer PelletCV,

en in een 'Artel Julia Next' pelletkachel! 

Tuning van Pelletverbruik en parameter instelling via een eigen E-form tool!

 


#4 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 10 December 2020 - 01:13 PM

allemaal de schuld van greenpeace en de handige harries met een kacheltje van de bouwmarkt van 1000€ op een pijpje door de muur.

 

https://www.destento...achel~af873a46/

 



#5 Harlo

Harlo

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 211 Posts:

Geplaatst op: 16 December 2020 - 10:21 AM

De uitstoot van fijnstof van een pelletkachel is, mits goed aangelegd, veel minder dan bij een traditionele houtkachel. De brandstof de pellets zijn zuiverder en worden gedoseerd toegevoerd.

In uw geval is een pelletkachel met een laag vermogen voldoende om de warmtepomp te ondersteunen in het verwarmen van de leefruimte, bij koude periodes in het jaar.



#6 Hatzeflats

Hatzeflats

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 16 Posts:

Geplaatst op: 18 December 2020 - 09:20 AM

Nu is het fijnstof, co2 en plastic, straks zijn het de auto-accu,s. Kijk maar eens wat daar voor een troep aanzit en inzit.




Hosting en Seo door
scheiding