Pelletkachel Ruit Snel Zwart En Veel Vonkjes
#1 Gast_Veldkamp91_*
Geplaatst op: 25 November 2020 - 07:33 PM
Geplaatst op: 25 November 2020 - 09:45 PM
de vonkjes zijn niet heel raar ofzo dat hoort bij dat systeem.
de rookgas snelheid zou ik eerder iets verlagen is wel erg hard... heb je een compleet rookkanaal of ga je direct de muur uit>?
#3 Gast_Veldkamp91_*
Geplaatst op: 26 November 2020 - 06:36 AM
#4 Gast_Veldkamp91_*
Geplaatst op: 26 November 2020 - 11:59 AM
de vonkjes zijn niet heel raar ofzo dat hoort bij dat systeem.
de rookgas snelheid zou ik eerder iets verlagen is wel erg hard... heb je een compleet rookkanaal of ga je direct de muur uit>?
#5 Gast_Gast _*
Geplaatst op: 26 November 2020 - 07:44 PM
iets boven nok zegt wet
#6 Gast_pelletkachelhome_*
Geplaatst op: 27 November 2020 - 05:37 PM
Hallo,
Als een dealer een MCZ Amy aflevert dan is het gebruikelijk dat bij de ingebruikstelling de onderdruk in de kachel wordt opgemeten.
De juiste onderdruk wordt dan gerealiseerd door de parameters op de juiste stand te zetten.
Ook de rookgastemperatuur moet gekontroleerd worden en op het juiste temperatuur gebracht worden d.m.v. het pelletrecept.
Dit moet in de verschillende vermogens gebeuren.
Als de ruit erg snel zwart wordt dan zou je de luchtcirculatie achter de ruit kunnen kontroleren.
Ook zou ik het diafragma kontroleren of deze op de juiste plek gemonteerd zit.
Bedenk wel dat de kachel als deze veel op een laag vermogen brandt dit meer vervuiling in de kachel geeft.
vr.gr. Pelletkachelhome.
Geplaatst op: 07 December 2020 - 12:44 PM
Geplaatst op: 07 December 2020 - 03:25 PM
weeg eens in een maatbeker precies een liter pellets af op een huishoud weegschaal.
Zelf heb ik een MCZ Deco die (na lang instellen) de ruit keurig netjes schoonhoud. Ik veeg om de drie dagen een licht grijze waas van de ruit. Als je de liter pellets kunt wegen kan er ingeschat worden welke instellingen je kunt gebruiken.
Mijn pellets stook ik in een 'MCZ-Deco' pelletkachel,
in een 'Artel compact 20kw autocleaning' met 500Ltr buffer PelletCV,
en in een 'Artel Julia Next' pelletkachel!
Tuning van Pelletverbruik en parameter instelling via een eigen E-form tool!