Jump to content


Photo
- - - - -

Kachelventilator


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
10 replies to this topic

#1 egberto

egberto

    volwaardig lid

  • Members
  • PipPip
  • 10 posts

Posted 02 November 2020 - 03:16 PM

Ik heb een Artel Elite pelletkachel deze kan de kamer goed op temperatuur krijgen en dan gaat hij in modulatie stand en gaat pas weer werken wanneer de temperatuur 2 graden is gezakt  bij de kachel. Dit betekent dus dat het verderop in de kamer nog kouder word en het niet meer behaaglijk is tot hij weer gaat werken. Nu zat ik te denken als ik een kachelventilator zou aanschaffen die de warmte tijdens modulatie stand ook de kamer zou  ingeblazen aangezien de kamerventilator van de kachel niet werkt in modulatiestand. Nu is mijn vraag heeft hier ook iemand ervaring mee en zou dit een oplossing kunnen zijn?



#2 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Posted 02 November 2020 - 09:49 PM

niet laten uitgaan is beste 



#3 Harlo

Harlo

    groot gebruiker

  • Members
  • PipPipPip
  • 211 posts

Posted 03 November 2020 - 07:29 AM

De kachel inderdaad op continu zetten parameter 28 bv op 10 zetten.

De kachel blijft dan na het behalen van de gevraagde temperatuur op het laagste vermogen door branden. Het kan wel zijn dat het uiteindelijk te warm wordt in de ruimte.

Door parameter 28 dTemp op 10 te zetten zal de kachel pas uitgaan bij 10 gr verschil met de ingestelde waarde dit haal je praktisch nooit



#4 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Posted 03 November 2020 - 10:36 AM

par 28 op off dan gaat kachel niet uit



#5 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Posted 04 November 2020 - 04:21 AM

Parameter 28 word bedoeld n-9-7-28 begin uitgaan neem ik aan .Deze kan ik slechts terugzetten tot 50.

#6 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Posted 04 November 2020 - 09:12 PM

kachel gaat dan uit bij 70gr en weer aan bij -30gr



#7 egberto

egberto

    volwaardig lid

  • Members
  • PipPip
  • 10 posts

Posted 05 November 2020 - 09:41 AM

Kan nog niet veel met gegeven antwoorden .Het gaat om de Artel Elite 98 heb nu het idee dat ik antwoorden krijg voor een ander type kachel.

 

 



#8 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Posted 05 November 2020 - 07:51 PM

zie handleiding:

 

Stand-by mode (menu05)
In de “Stand-by mode” zal de kachel aan en of uitschakelen, bij en vooraf bepaalde afwijking, van de ingestelde en gemeten temperatuur
Procedure;1.Bedien toets3
2.Bedien toets 6 en of 5 totdat “Menu 05” in het display verschijnt
3.Bedien opnieuw toets 3 om menu te selecteren
4.Kies met toets 1 en of 2 of de Stand-by mode aan of uit moet zijn5.
Verlaat het menu met toets 4



#9 Gast_gast_*

Gast_gast_*
  • Guests

Posted 05 November 2020 - 07:59 PM

30 grade vragen en ventilator zal wel blijven blazen



#10 egberto

egberto

    volwaardig lid

  • Members
  • PipPip
  • 10 posts

Posted 06 November 2020 - 10:07 AM

Als ik hem op 30 graden zet word het ten eerste veel te warm in de kamer en verbruik van pellets word dan een stuk hoger.

Ik zoek een oplossing omdat de voeler van de thermostaat achter de kachel zit en deze dus in modulatie stand gaat als de ingestelde temperatuur word bereikt en dan is ook de hele kamer op de temperatuur die wij behaaglijk vinden. In modulatie stand gaat ook de kamerventilator van de kachel uit maar produceert de kachel nog wel een beetje warmte waardoor in de buurt van de kachel de temperatuur wel op ingestelde waarde blijft maar op enige afstand van de kachel zakt de temperatuur wel. Daarom was mijn gedachte om een kachelventilator te kopen die op de warme luchtstroom van de kachel draait waardoor er wel circulatie blijft in modulatiestand en de hele kamer op temperatuur blijft .Mijn vraag is dus werkt dit en is dit niet schadelijk voor de kachel?



#11 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Posted 06 November 2020 - 10:12 AM

werkt niet

 

https://houhetwarm.n...-maken-kan-dat/

 






Hosting en Seo door
scheiding