Ga naar inhoud


Foto

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Kraaij

Kraaij

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 6 Posts:

Geplaatst op: 30 October 2020 - 08:57 PM

Met meer dan 6 jaar pellet kachel ervaring maar eens zeggen wat ik er van vind

Ik ben begonnen met stokken op pellets toen het nog niet echt bekend was ik moest anderhalf uur rijde voor de dichtstbijzijnde winkel dus naar wat zaterdagen rondrijden heb ik gekozen voor een k stove pellet kachel voor in mijn chalet van 45 vierkantemeter ik heb toen de kleinste genomen die er was 6kw
Het is toen een pellet kachel geworden omdat propaangas duur is en een houtkachel verboden was op het park en een pelletkachel en schone en reukloze kachel zal zijn reukloos niet echt maar wel anders als een houtkachel minder hinderlijk ik heb daar altijd witte pellets in gestookt en van goede kwaliteit
In 6 jaar stoken heb ik twee keer de gloeipin vervangen en heb ik een kapotte printplaat gehad wat gratis vervangen is en een keer een lager vastgelopen van de vijzel.
Ik heb hier altijd zelf het onderhoud aan gedaan zat voor mij goed te doen is zelf aardig handig
Ik stookte ongeveer 1000 kilo per jaar in een niet goed geïsoleerd chalet maar stook het ook niet vaak echt warm als ik niet thuis was 15 graden als ik thuis was 17 en dan de kachel aan late waardoor het vaak toch 19 graden werd en in het weeken vaak 19 graden

Zeer te vrede over deze k stove nu nog steeds ingebruik in de schuur als vorst beveiliging en kachel natuurlijk

Naar 6 jaar kocht ik een huis met een cv ketel maar met 19 graden voelde het kouder dus ben ik al snel opzoek gegaan naar een pellet cv kachel in eerste instantie een k stove maar kwam er achter dat ze bijna nergens verkocht werden.
Dus op zoek naar een ander merk ik kwam elke keer terecht bij een nordic fire waar bij ik nog moest kiezen tussen de hrv100 of hrv torsby.
Ik heb toen gekozen voor de hrv100 de rede weet ik eigenlijk niet meer precies
Uit eindelijk bij een andere winkel gekocht als waar ik alles bekeken heb omdat de eerste winkel geen kachel wouw verkopen als ik hem zelf wil aansluiten en subsidies was al helemaal een probleem dan dus bij een ander gekocht uit eindelijk was de kachel goedkoper en heb de subsidies gekregen en heb hem zelf aangesloten met advies van de verkoper en uiteindelijk samen met de verkoper de kachel ingebruik genomen

Nu twee jaar veder zonder problemen nog steeds tevrede met de kachel en vorige winter 2000 kilo aan pellets gestookt vind ik wel dat het niet helemaal is zo als ik wil ik kan de kachel niet op afstand bedienen dus doe ik het nu met een externe slimme thermostaat dus nu kan ik de kachel wel op afstand aan zetten zo dat ik in een warm huis thuis kom maar als ik de kachel aan wil laten voor de gezelligheid moet ik graven in de instellingen om een vinkje uit te zetten dat de kachel niet uit gaat maar langzaam gaat branden

Ik hoop dat de lezers hier misschien wat aan hebben en als er vragen zijn stel ze gerust
Let niet te veel op typefouten ik heb wat moeten met lezen en schrijven

#2 Gast_Arend_*

Gast_Arend_*
  • Guests

Geplaatst op: 01 February 2021 - 03:55 PM

Hallo Kraaj,

Bedankt voor alle informatie. Heel erg fijn dat mensen hun ervaring delen en ik ga deze informatie zeker meenemen bij onze zoektocht naar een pelletkachel in ons chalet.

#3 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 01 February 2021 - 08:49 PM

is k stove china export



#4 Gast_Har_*

Gast_Har_*
  • Guests

Geplaatst op: 02 February 2021 - 02:01 AM

Ik wil bij deze heel Nederland waarschuwen voor ab mondea deze verkoopt pelletkachels koop er geen van hem want je komt zwaar in de problemen geen een afspraak word waar gemaakt trap er niet in alle gedupeerden melt jullie bij Alberto stegen man die moet stoppen




Hosting en Seo door
scheiding