Jump to content


Lichte Hoofdpijn


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 Gast_Fredwormer_*

Gast_Fredwormer_*
  • Guests

Posted 04 October 2020 - 07:37 PM

Heb pelletkachel in de huiskamer. Al deze brandt krijgt ik lichte hoofdpijn wat kan er aan de hand zijn?



#2 Gast_Pelletkachelhome_*

Gast_Pelletkachelhome_*
  • Guests

Posted 04 October 2020 - 08:02 PM

Hallo, Als de pelletkachel zijn lucht uit het vertrek haalt waar hij in staat (dit is meestal het geval)  dan moet er wel een ventilatie opening openstaan.

Als alles potdicht zit kan er iets onderdruk in het vertrek ontstaan.

Een afzuigkap versterkt dit meestal.

Dit kan hooftpijn veroorzaken.

vr.gr. Pelletkachelhome.



#3 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 posts

Posted 05 October 2020 - 06:59 AM

Klopt, ventilatie is een must als je de zuurstof uit de woonkamer haalt.
Hoe is de rest van het rookkanaal gesitueerd?



#4 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Posted 05 October 2020 - 09:56 AM

dank dank, de Nordic pelletkachel heeft een gesloten systeem, trekt lucht van buiten aan en blaast de afvallucht actief via de pijp weer nar buiten. Daarom vind ik het zo vreemd dat het invloed heeft, lichte hoofdpijn  



#5 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 posts

Posted 05 October 2020 - 01:24 PM

dan vrees ik toch dat er ergens iets niet goed zit, let er wel op als er wel verwarmd wordt maar niet geventileerd dit ook hoofdpijn kan veroorzaken.

is het rookkanaal wel vrij van muren?



#6 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Posted 05 October 2020 - 05:59 PM

Nogmaals dank voor meedenken, heb dit echt nodig. de pijp cq rookkanaal loopt van de kachel tot 2,5 meter hoogte voordat deze door de muur naar buiten gaat. Tussen de muur en dit kanaal zit ca. 15 cm. Naast natuurlijk ventilatie armenroosters en onder deuren door, heb ik open keuken met afzuig dmv afzuigkap de centrale ventilator. Daarnaast heb ik afzuig laten aansluiten op deze dakventilator in de huiskamer. De zuig lijkt me dus oke. Heb vandaag CO meter gekocht. Kachel uit staat deze op 20, na kachel aan naar 22 na 2 uur branden. Lijkt ook niet het probleem. Heb wel de waarschuwing gehad dat de verf van nieuwe kachel kan nageuren. Ik heb nu totaal een 100 branduren. Hopelijk niet teveel informatie. Fijn dit meedenken dat motiveert.

Fred



#7 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 posts

Posted 06 October 2020 - 11:38 AM

Maar begrijp ik goed dat de pijp stopt op de gevel? want dit is namelijk verboden en kan zorgen dat de rookgassen niet goed wegkomen...

Dat rooster wat er zit moet dicht want er mag de eerste aantal meters geen rooster in de buurt komen.

Als je nu lucht afzuigt in de woonkamer trek je letterlijk je rookgassen net zo hard weer naar binnen....

na 100 uur is de lak zeker wel droog :)



#8 Rene

Rene

    volwaardig lid

  • Members
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 06 October 2020 - 01:34 PM

Nogmaals dank voor meedenken, heb dit echt nodig. de pijp cq rookkanaal loopt van de kachel tot 2,5 meter hoogte voordat deze door de muur naar buiten gaat. Tussen de muur en dit kanaal zit ca. 15 cm. Naast natuurlijk ventilatie armenroosters en onder deuren door, heb ik open keuken met afzuig dmv afzuigkap de centrale ventilator. Daarnaast heb ik afzuig laten aansluiten op deze dakventilator in de huiskamer. De zuig lijkt me dus oke. Heb vandaag CO meter gekocht. Kachel uit staat deze op 20, na kachel aan naar 22 na 2 uur branden. Lijkt ook niet het probleem. Heb wel de waarschuwing gehad dat de verf van nieuwe kachel kan nageuren. Ik heb nu totaal een 100 branduren. Hopelijk niet teveel informatie. Fijn dit meedenken dat motiveert.

Fred

CO meter op 20?  zonder kachel? Ga daar eens achter aan, die behoort gewoon op nul te staan, wss iets anders in huis wat CO afgeeft?






Hosting en Seo door
scheiding