Ga naar inhoud


- - - - -

Rook In Huis


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 Gast_Kristof_*

Gast_Kristof_*
  • Guests

Geplaatst op: 29 April 2020 - 06:36 PM

Sinds kort stoot onze pellet kachel(10jaar oud) steeds (veel) rook uit naar binnen. We moeten dan alles open zetten, want de geur blijft heel lang hangen. Dit gebeurd meestal na een uur of 2 draaien. Op het moment dit gebeurd zie ik heel veel rookgassen uit de schouw komen. De schouw voelt dan ook koud aan
.wat niet normaal is. Aan de pellets ligt het alleszins niet. We gebruiken al 10 jaar de zelfde. En hebben voor alle zekerheid eens andere geprobeerd.met hetzelfde resultaat. Ook is me opgevallen dat op het moment van rook ontwikkeling de vlam toch wat moeizaam wakkert. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

#2 Gast_Sven_*

Gast_Sven_*
  • Guests

Geplaatst op: 29 April 2020 - 09:18 PM

wanneer heeft hij voor het laatst onderhoud gehad? als de luchttoevoer of kanalen intern verstopt zitten krijg je ook veel condens...de pijp koelt af en je hebt je eigen paling rokerij in huis :P



#3 Gast_Kristof_*

Gast_Kristof_*
  • Guests

Geplaatst op: 30 April 2020 - 02:49 AM

Onderhoud hebben we door de problemen vorige week laten doen. Die man vetrtelde dat alles ok was.Niet dus.

#4 Gast_Pelltkachelheerenveen_*

Gast_Pelltkachelheerenveen_*
  • Guests

Geplaatst op: 04 May 2020 - 09:34 AM

Die man van het onderhoud terug laten komen Toch samenstelling van de pellets anders omdat de kachel na 2 uren pas problemen geeft Branderbakje vol assen?

#5 Gast_sjeez_*

Gast_sjeez_*
  • Guests

Geplaatst op: 10 May 2020 - 03:39 PM

kan ook zijn dat het rookkanaal teveel afkoelt en er bij bijvoorbeeld modulatie rook terugslag gaat komen.



#6 Gast_erik gast_*

Gast_erik gast_*
  • Guests

Geplaatst op: 11 May 2020 - 08:14 AM

Sinds kort stoot onze pellet kachel(10jaar oud) steeds (veel) rook uit naar binnen.

 

waar precies komt de rook uit?



#7 Gast_Kristof_*

Gast_Kristof_*
  • Guests

Geplaatst op: 24 May 2020 - 04:26 PM

Deze komt dan vooral langs de ventilator.Maar ook soms langs het ruitje. Ik heb sinds vandaag gezien dat de rookgasventilator op een heel lage stand draait als het probleem hem voordoet. Is het normaal dat het toerental verlaagd van de afvoer ?

#8 Gast_Kristof_*

Gast_Kristof_*
  • Guests

Geplaatst op: 24 May 2020 - 04:26 PM

Deze komt dan vooral langs de ventilator.Maar ook soms langs het ruitje. Ik heb sinds vandaag gezien dat de rookgasventilator op een heel lage stand draait als het probleem hem voordoet. Is het normaal dat het toerental verlaagd van de afvoer ?




Hosting en Seo door
scheiding